Verschil intensieve training en training op hoge marathon-hs

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
AppieR

Verschil intensieve training en training op hoge marathon-hs

Bericht door AppieR »

Goedemorgen Rob,

Wat is het verschil tussen de intensieve training en de training op hoge marathonhartslag? De hartslagen zijn voor mij respectievelijk 175 en 173, de afstanden ontlopen elkaar ook niet heel veel (nu 5 en 6 in week 4, wordt 5 en max 9 in week 14). Ik ga nu voor de intensieve training gewoon zo hard mogelijk en eindig dan vaak iets boven de doelhartslag, terwijl ik voor de training op marathonhartslag net onder of op de doelhartslag probeer te eindigen.

Ik vind de trainingen wel echt een verademing! Gewoon lekker kort en vel, zonder dat je uren van huis bent voor een langzame duurloop. Kunnen ze thuis ook wel waarderen ;). En de 10 km voluit was wel sneller dan begin dit jaar en bijna net zo snel als mijn pr van 2 jaar geleden!

Bedankt alvast!

Groet,

Albert
RunningRob - Sportrusten

Re: Verschil intensieve training en training op hoge maratho

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

De trainingen op marathon hartslag laag en hoog zorgen ervoor dat je went aan de hartslag die je zult lopen tijdens de marathon. Je hartslag loopt namelijk langzaam op gedurende de marathon, vandaar twee hartslagen.

De intensieve training zorgt ervoor dat je sneller wordt, en dat je nog wat extra kunt geven tijdens het einde van de marathon, mocht je daar dan nog de energie voor hebben :)

Ik vind het prima dat je de training sneller loopt dan de opgegeven hartslag, zeker als de training niet intensief aanvoelt.

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie