Marathonhartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Koendoetsport

Marathonhartslag

Bericht door Koendoetsport »

Hallo, onlangs deed ik de veldtest in Haarlem; Toen kwam ik uit op omslagpunt 176, toen snelste 10 km 44'. Onlangs liep ik mee in 10 Miles van Antwerpen. Daar verbeterde ik mijn 10km tijd naar 43' (binnen die 16 k) Neem ik nu 43' als uitgangspunt?

Nog een andere vraag ivm Marathonhartslag. Met bovenstaande gegevens lees ik in het boek dat mijn Marathonhartslag 154 of 155 is afhankelijk van welke 10K tijd ik uitga. Wat betekent die marathonhartslag eigenlijk? Is het de bedoeling om de Marathon op die hartslag te lopen? Het valt me op dat er in het schema niet op die hartslag getraind wordt. (wel erboven of eronder) Alvast bedankt voor een reactie! groet Koen
RunningRob - Sportrusten

Re: Marathonhartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Koen,

Dat klopt, je kunt 43 minuten aanhouden als uitgangspunt.

Verder is het zo dat in het boek 1 marathonhartslag wordt gebruikt voor de trainingen, en online een marathonhartslag laag en hoog. Dit omdat je hartslag tijdens de marathon ook langzaam omhoog zal lopen. Om het het schema in het boek begrijpelijk te houden hanteren we in het boek 1 marathonhartslag.

Blijde groet,
Rob
Laatst gewijzigd door RunningRob - Sportrusten op 14 mei 2019, 22:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Koendoetsport

Re: Marathonhartslag

Bericht door Koendoetsport »

Dag Rob, Dank voor jouw reactie! Duidelijk nu ;)
Plaats reactie