Week 4, 10km voluit

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Yvon Roeleveld

Week 4, 10km voluit

Bericht door Yvon Roeleveld »

Ik ben net begonnen aan week 4. In mijn online schema staat dat ik 2 keer 11km marathonhartslag moet lopen, 1 keer vogels kijken en 1 keer intensieve hartslag 7km. Nou kreeg ik per mail het bericht dat ik een 10km voluit moet lopen en dat staat ook in het schema in jullie boek. Ik zie trouwens meer verschillen tussen het boek en het online schema, vaak 1km verschil in afstand. Maar ook zie ik in mijn online schema nergens een voluit loop, alleen intensieve hartslag 153-161/min (10 boven marathon hartslag). Dus ik vraag me af of mijn online schema wel klopt.

Daarnaast merk ik dat als ik op marathonhartslag wil lopen, ik een behoorlijk hoog tempo moet lopen 5:10-5:20min/km om mijn hartslag 143-151/min te krijgen. Als ik mijn marathontempo met het boek bereken, zit ik op 5:39min/km. De 3 eerdere marathons liep ik rond de 6:00min/km. Loop ik nu dan niet veel te hard? De loopjes op marathontempo voelen wel oké, maar niet zo dat ik dat 42km vol ga houden!
RunningRob - Sportrusten

Re: Week 4, 10km voluit

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Yvon,

Ik vermoed dat je schema niet goed is ingesteld. Kun je eens kijken onder "Mijn gegevens"?
Daar moet je onder de "Standaard weekindeling" vier verschillende trainingen hebben ingevuld en 3 rustdagen. Klopt dit bij jou?

Blijde groet,
Rob
Yvon Roeleveld

Beste Rob,

Het stond inderdaad niet goed ingesteld, ik had twee keer marathonhartslag laag ingesteld staan. Dit heb ik nu aangepast, maar dan verschijnt er alsnog geen voluit training aankomende week en verschilt de rest van het schema ook nog met het schema in het boek (sowieso wel lastig te vergelijken, omdat een week in het boek van ma-zo is en online za-vr).

Groet Yvon
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Yvon,

Ik vraag Mark er even naar te kijken, hij kan zien wat er fout is gegaan.

Blijde groet,
Rob
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Yvon Roeleveld schreef: 19 jan 2020, 20:00 Beste Rob,

Het stond inderdaad niet goed ingesteld, ik had twee keer marathonhartslag laag ingesteld staan. Dit heb ik nu aangepast, maar dan verschijnt er alsnog geen voluit training aankomende week en verschilt de rest van het schema ook nog met het schema in het boek (sowieso wel lastig te vergelijken, omdat een week in het boek van ma-zo is en online za-vr).

Groet Yvon
Ha Yvon,

Je had week 4 qua indeling aangepast toen er nog 2x marathonhartslag laag in stond. Deze week kon hierdoor niet hersteld. Ik heb het zojuist voor je goed gezet. Het verschil met het boek qua kilometers is te verklaren door het 2x marathonhartslag laag wat eerder in je schema stond.

Het boek gaat inderdaad uit van kalenderweken en het online schema - om technische redenen - van trainingsweken.
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Yvon Roeleveld

Top! Dankjulliewel!
Plaats reactie