Hartslag steeg en steeg

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Chantal1979

Hartslag steeg en steeg

Bericht door Chantal1979 »

Hoi vraagje, net mijn rondje gedaan moest 7km intensief maar mijn hartslag steeg al heel snel veel te hoog terwijl ik nog niet heel snel ging. Bij 3km zat ik ruim boven de hartslag waar ik maar even ging wandelen mijn hartslag zakte maar toen ik weer rustig aanliep zat ik snel weer ruim boven wat moest, dit wel 3x geprobeerd , toen maar naarhuis gewandeld..

Hoe zou het kunnen komen? of wat kan ik er aan doen in deze situatie, ik heb het al eens vaker gehad.

Vanmorgen was mijn rusthartslag zelf lager als anders. En ik voel me ook prima.
Ik liep deze ochtend nuchter zou dat ermee te maken kunnen hebben!?

Of snel vergeten, volgende keer beter ? Al ik altijd graag een verklaring voor iets wil ;)

Groetjes chantal
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslag steeg en steeg

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Chantal,

Ik vermoed dat het aan de meting ligt. Heb je een hartslagmeter die via de pols meet? Kun je eens proberen je hartslagmeter een gaatje strakker te doen? Ook al lijkt deze al strak te zitten?

Je hoeft trouwens niet te gaan wandelen. Zeker een intensieve training mag intensief aanvoelen. Dus loop gewoon lekker snel door, dan maar met de "verkeerde" hartslag. ;)

Blijde groet,
Rob
Chantal1979

Dank je rob voor je reactie, ik heb een borstband. Ook deze zal ik proberen wat strakker te doen.
Maar ga dus de volgende keer gewoon doorlopen. Hoe het voelt.

Morgen nieuwe kans!
Groetjes Chantal
Chantal1979

Tip voor een ander ik denk idd dat het aan mijn hartslagband ligt bedankt ROB.

Vandaag steeg hij weer meteen terwijl de meting op rust prima verliep eenmaal aan de loop . steeg hij weer snel na een paar km zelfs boven max hartslag terwijl ik niet snel ging ging. Even wat aan de borstband lopen trekken en zakte snel naar de waarde :lol: ..

Dus denk dat mijn omvang iets smaller is geworden.... :D

Groetjes chantal
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Chantal,

Ik weet niet of je dat doet, maar ik houd mijn borstband altijd even onder de kraan voor gebruik.

Groet,
Rob
Plaats reactie