Beste,
graag wil ik de marathon van Amsterdam lopen (als ie doorgaat), ik ben nu begonnen met programma van halve marathon en wil 100 dagen voor de hele switchen naar het programma van de hele marathon. Is dat een goed idee of heb je een betere suggestie?
Verder blijf ik het lastig vinden te lopen op deze lage hartslag, ik heb het gevoel dat ik nauwelijks moe word van de trainingen en dat dit geen zoden aan de dijkt zet. Ik kan ook maar moeilijk deze lage hartslag bereiken ondanks het feit dat ik heel erg mijn best doe op de ademhalingsoefeningen.
Nog suggesties?
Alvast veel dank, groet Jacqueline
van halve naar hele marathon
-
jacqueline engelen
- RunningRob - Sportrusten
Re: van halve naar hele marathon
Hoi Jacqueline,
blijde groet,
Rob
Dat is een prima overgang. Je loopt aan het einde van de 100 dagen van de halve namelijk net zoveel kilometers per week als in de eerste weken van het marathonschema.jacqueline engelen schreef: ↑27 mei 2020, 21:58 ik ben nu begonnen met programma van halve marathon en wil 100 dagen voor de hele switchen naar het programma van de hele marathon. Is dat een goed idee of heb je een betere suggestie?
Heb je het gevoel je 10k aan de langzame kant is? Ik heb je trainingen bekeken en tempo's zijn prima, alleen je hartslag is consequent te hoog. Je kunt je omslagpunt eens 5 slagen hoger zetten, dan is de boel wat beter in balans. En ik vermoed dus dat je veel sneller kunt op de 10k...jacqueline engelen schreef: ↑27 mei 2020, 21:58 ik heb het gevoel dat ik nauwelijks moe word van de trainingen
blijde groet,
Rob