Midnight Summer Marathon in Tromso

Plaats reactie
snaar

Midnight Summer Marathon in Tromso

Bericht door snaar »

Mijn eerste marathon zit erop en voor iedereen die twijfelt: sportrusten werkt! Ik heb grotendeels het 14-k-schema gevolgd, waarbij ik rustige tochten op de racefiets deed in plaats van vogels kijken. En zo nu en dan deed ik ook een langere loop dan 14 kilometer, gewoon omdat ik daar zin in had. In de 5 weken voor de marathon heb ik me wel netjes aan het schema gehouden qua afstand, zodat ik niet overtraind aan de start zou verschijnen.

Het parcours in Tromso was met 400 hoogtemeters zwaarder dan ik dacht. Ik was ook veel te snel van start gegaan (het is moeilijk om je in te houden als je een week rustig aan hebt gedaan), maar ik heb het gehaald in de tijd die ik voor ogen had (4 uur). Door mijn snelle eerste helft ging ik vanaf een kilometer of 30 redelijk kapot, vooral mijn bovenbenen gingen (heel erg) pijn doen. Mijn eigen fout, had ik maar niet zo snel moeten starten.

Het mooiste van het schema vind ik dat het nu een week na de marathon is, en dat mijn benen alweer fris voelen en ik mijn eerste loopje alweer achter de rug heb. Vanmiddag ga ik lekker fietsen en ik geloof dat ik vanaf volgende week weer 10 kilometers kan gaan lopen zonder veel klachten. Super gewoon.
Koen - Sportrusten

Re: Midnight Summer Marathon in Tromso

Bericht door Koen - Sportrusten »

Wat een mooi bericht Snaar. Gefeliciteerd en geniet lekker na. Groet Koen.
Plaats reactie