Goede middag
Op 13 november heb ik voor de 2de keer de marathon van Athene gelopen in 4u32.
Een zwaar parcours maar ooooh zo mooi.
Mijn voorbereiding naar de marathon was zwaar, vermoeiend en het heeft ook de nodige blessures meegebracht.
De laatste maand is mijn hartslag verhoogd waardoor ik genoodzaakt was te rusten.
Maar al bij al is de marathon gelukt en ben super tevreden met mijn tijd.
Voor de eerste keer ga ik een marathon lopen 4 maanden na Athene, nl in Thessaloniki.
Dit parcours is vlak en ideaal om je limieten te ontdekken.
Mijn bedoeling is om deze in 4u10 (liefst 4u) uit te lopen.
Aangezien mijn voorbereiding van Athene zwaar was, wil ik "sportrusten" een kans geven.
Eind december start ik met de voorbereiding.
Mijn vraag op dit moment is: mag ik dit combineren met fietsen en zwemmen?
Ik heb wat afwisseling nodig.
Groetjes
Angela
mag je sportrusten combineren met andere sporten?
- RunningRob - Sportrusten
Re: mag je sportrusten combineren met andere sporten?
Hoi Angela,
Allereerst gefeliciteerd met je prestatie!
Het Sportrusten schema voor de marathon gaat uit van 4 trainingen in de week. Een van die trainingen is "Vogels kijken" deze mag je laten vervallen als je op die dag gaat zwemmen of fietsen.
Als je vaker in de week een andere sport wil doen adviseren we dit te doen op een dag dat je ook gaat hardlopen. De reden is dat je dan op de rustdagen ook rust en kunt herstellen, en juist dit herstel is belangrijk om beter te worden.
Succes!
Met blijde groet,
Rob
Allereerst gefeliciteerd met je prestatie!
Het Sportrusten schema voor de marathon gaat uit van 4 trainingen in de week. Een van die trainingen is "Vogels kijken" deze mag je laten vervallen als je op die dag gaat zwemmen of fietsen.
Als je vaker in de week een andere sport wil doen adviseren we dit te doen op een dag dat je ook gaat hardlopen. De reden is dat je dan op de rustdagen ook rust en kunt herstellen, en juist dit herstel is belangrijk om beter te worden.
Succes!
Met blijde groet,
Rob
Re: mag je sportrusten combineren met andere sporten?
Dag Rob
Bedankt voor jouw uitleg.
Groetjes
Angela
Bedankt voor jouw uitleg.
Groetjes
Angela