Beste
Ik heb tot nu toe met een gewoon schema getraind maar wegens tijdsgebrek zal ik de Lange afstanden niet kunnen doen.
Ik loop 10 kilometer op 45 minuten 55 en volgens de test kom ik uit op een omslagpunt van 189. Ik heb in april een lactaattest laten doen waar ook mijn omslagpunt berekend werd en daar het was maar 180. Kan dit zoveel verschil geven? De test van 189 heb ik gedaan volgens het schema dat op de website staat dat iedere twee minuten 1 kilometer per uur bij .Op dat moment was ik weliswaar totaal niet getraind. Ik heb dan via een klassiek schema de marathon van Amsterdam gelopen op 4 uur 20.
Dus volgens het boek kom ik uit op een marathon hartslag op dit moment 165. Kan ik op dit moment nog in stappen in het schema of moet je echt dat 100 dagen schema volgen om het te kunnen lopen. Dus als ik zo instappen zou het ongeveer week 4 zijn.
Momenteel zal mijn geschatte eindtijd 3 uur 56 zijn wat al een heel stuk beter is dan 4 uur 20 maar met training kan deze tijd nog verbeteren?
Maar het belangrijkste wat ik u weten is of ik nu nog kan in stappen in het 100 dagen schema. Stop nu dus 4 weken getraind met een klassiek schema.
Alvast bedankt voor het antwoord
Brian
Marathon Parijs 9 april
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon Parijs 9 april
Hoi Brian,
Heb je de lactaattestmeting gedaan op de fiets? Dan zou ik 189 aanhouden als omslagpunt, een omslagpunt op de fiets is altijd lager dan voor het hardlopen. Is het resultaat gecorrigeerd voor het lopen of heb je de test op de loopband gedaan, dan zou ik 180 aanhouden, of misschien iets hoger.
Als je al 4 weken getraind hebt en je wilt instappen start dan bij week 4. Dan lijkt me geen probleem. \
Focus niet op een eindtijd, focus op je hartslag. Ik merk aan mijzelf, Koen en anderen dat focussen op je eindtijd je minder ver brengt dan lopen op hartslag. Een goede eindtijd is dan het kado.
met blijde groet,
Rob
Heb je de lactaattestmeting gedaan op de fiets? Dan zou ik 189 aanhouden als omslagpunt, een omslagpunt op de fiets is altijd lager dan voor het hardlopen. Is het resultaat gecorrigeerd voor het lopen of heb je de test op de loopband gedaan, dan zou ik 180 aanhouden, of misschien iets hoger.
Als je al 4 weken getraind hebt en je wilt instappen start dan bij week 4. Dan lijkt me geen probleem. \
Focus niet op een eindtijd, focus op je hartslag. Ik merk aan mijzelf, Koen en anderen dat focussen op je eindtijd je minder ver brengt dan lopen op hartslag. Een goede eindtijd is dan het kado.
met blijde groet,
Rob