Als eerste wil jullie hartelijk bedanken voor jullie digitale steun tijdens mijn voorbereiding voor de marathon van Eindhoven. Ik had nog nooit verder gelopen dan 10 km dus om dan meteen een marathon te gaan doen, dat vond mijn omgeving raar (en dan druk ik mij nog netjes uit
Ik had volledig vertrouwen in het schema (ik had een kleine twijfel 4 week van te voren - dat hoort erbij en daar hebben jullie mij goed bij geholpen, waarvoor dank!) en het heeft mij gebracht wat ik wilde: een marathon lopen! De trainingen vond ik erg leuk om te doen - heerlijk dat het voorgekauwd werd wat ik moet doen. Het schema was niet vermoeiend en het paste prima in mijn gewone leven. Kortom, een aanrader!
Ik heb tevens mensen in mijn omgeving geinspireerd dat je ook met een "normaal" trainingschema wat in je leven past, een marathon kan lopen.
Het hele hartslagprincipe is mij nu ook helder en heeft mij veel gebracht: ik zag gewoon dat ik de laatste weken bij dezelfde hartslag en afstand elke week 3-4 minuten per keer sneller werd. En dat motiveerde enorm.
De marathon is nu voorbij, en het snowboard seizoen begint binnenkort, dus ik ga voorlopig niet trainen voor een specifieke afstand. Ik had daarom 2 vragen:
1 - Ik wil wel graag 3x per week blijven lopen zodat ik mijn fitness onderhoud en sneller verder wordt (mijn nieuwe uitdaging)- wat raden jullie nu aan? Week 10-15 blijven herhalen de komende maanden? Of schema weer opnieuw? is er een andere manier? Af en toe zal ik natuurlijk 10 km voluit gaan lopen
2 - hoe lang blijft mijn trainingsdata beschikbaar op de website? Ik wil in april weer gaan trainen voor een marathon (met een nieuw schema en steuntje in de rug van jullie) en dan is het handig als de data van mijn 1e marathon nog heb. Anders schrijf ik het ouderwets op.
Nogmaals bedankt mannen - ik ben heel blij met het schema en dat ik het gedaan heb!
Groetjes Liane