Laatste 10K voluit heb ik 1:08 gelopen en gem. hartslag was 169.
Eerste keer die ik liep was 1:07 en gem. hartslag was 167.
Omslagpunt bepalen voor schema
- RunningRob - Sportrusten
Re: Omslagpunt bepalen voor schema
Hoi Melissa,
Dank voor je antwoord.
met blijde groet,
Rob
Dank voor je antwoord.
Ja, dat is vrij normaal. het zal vaker voorkomen dat je tijd niet verbeterd dan wel.Melissa schreef:maar er was geen echte verbetering, ik had precies dezelfde tijd en bijna dezelfde hartslag als de eerste keer, waardoor ik nu met dezelfde marathonhartslagen train
Met deze gegevens zul je inderdaad sneller moeten lopen dan 9km/h. Volgens mij berekening zou je een marathon ongeveer met 7:25 min/km lopen, dat is ongeveer 8,1 km/u. Dus ik denk dat je marathonhartslag toch wat te laag bepaald is. Kun je eens een training proberen rond 7:25min/km te lopen en kijken wat voor hartslag daar uitkomt?Melissa schreef:Eerste keer die ik liep was 1:07 en gem. hartslag was 167.
met blijde groet,
Rob
Re: Omslagpunt bepalen voor schema
Bedankt voor de antwoorden!
Dat zal ik doen dinsdag proberen!! Ik laat nog wel weten!
Groetjes,
----------------------------------------------------------------
Hoi,
Ik kon geen reply posten (krijg steeds een foutmelding) daarmee doe ik gewoon een edit van mijn vorige bericht.
Gisteren heb ik weeral een 10K voluit gelopen en voor de derde keer is het op de seconde na dezelfde tijd (1:07) en dezelfde hartslag (168hpm) als de 2 laatste keer. Doe ik iets verkeerd?
Zoals gevraagd heb ik een loop gedaan deze week (tijdens vogels kijken) rond 7:25min/km. Het werd dus 6K, 7:17min/km, 159 hpm.
Morgen heb ik normaal een lange duurloop gepland van 14K maar ik ben aan het twijfelen of ik in de plaats geen lange intervalle zal doen. Wat denken jullie hiervan?
Zondag doe ik me aan Rotterdam Urban Trail.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Groetjes,
Dat zal ik doen dinsdag proberen!! Ik laat nog wel weten!
Groetjes,
----------------------------------------------------------------
Hoi,
Ik kon geen reply posten (krijg steeds een foutmelding) daarmee doe ik gewoon een edit van mijn vorige bericht.
Gisteren heb ik weeral een 10K voluit gelopen en voor de derde keer is het op de seconde na dezelfde tijd (1:07) en dezelfde hartslag (168hpm) als de 2 laatste keer. Doe ik iets verkeerd?
Zoals gevraagd heb ik een loop gedaan deze week (tijdens vogels kijken) rond 7:25min/km. Het werd dus 6K, 7:17min/km, 159 hpm.
Morgen heb ik normaal een lange duurloop gepland van 14K maar ik ben aan het twijfelen of ik in de plaats geen lange intervalle zal doen. Wat denken jullie hiervan?
Zondag doe ik me aan Rotterdam Urban Trail.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden.
Groetjes,