(Groot) verschil in omslagpunt
(Groot) verschil in omslagpunt
Beste looprusters,
Heb vandaag de omslagpunt test gedaan volgens jullie schema (met fietser ervoor).
Hierbij kom ik uit op een omslagpunt van 192. Het omslagpunt dat ik volgens de snelste 10km tijd had was 178 (gemiddelde over die 10km).
Is het verschil niet heel groot.....tijdens de 10km was maximale hartslag 200, heb mij dus niet ingehouden toen. Die tijd was wel uit 2011.
Waarin zit het verschil en wat is nu verstandig om te gebruiken?
Alvast bedankt voor alle wijsheid.
Groeten Heye
Heb vandaag de omslagpunt test gedaan volgens jullie schema (met fietser ervoor).
Hierbij kom ik uit op een omslagpunt van 192. Het omslagpunt dat ik volgens de snelste 10km tijd had was 178 (gemiddelde over die 10km).
Is het verschil niet heel groot.....tijdens de 10km was maximale hartslag 200, heb mij dus niet ingehouden toen. Die tijd was wel uit 2011.
Waarin zit het verschil en wat is nu verstandig om te gebruiken?
Alvast bedankt voor alle wijsheid.
Groeten Heye
- RunningRob - Sportrusten
Re: (Groot) verschil in omslagpunt
Hallo Heye,
2011 is wel lang geleden... Heb je recent ook nog een 10km gelopen?
Met blijde groet,
Rob
2011 is wel lang geleden... Heb je recent ook nog een 10km gelopen?
Met blijde groet,
Rob
Hoi Rob,
Nee helaaas niet, af en toe maar meer gefietst. Door sportrusten weer echt opgepakt.
Groet Heye
Nee helaaas niet, af en toe maar meer gefietst. Door sportrusten weer echt opgepakt.
Groet Heye
- RunningRob - Sportrusten
Hallo Heye,
Ben ik vergeten te vragen wat je doelafstand is.
Houdt even de 192 aan als start. Mocht je na een paar trainingen het gevoel hebben dat het niet klopt laat het dan even weten.
Als je de halve of de hele marathon doet dan doe je vanzelf een 10km voluit en dit is een test om te zien of je omslagpunt wel of niet goed is bepaald.
met blijde groet,
Rob
Ben ik vergeten te vragen wat je doelafstand is.
Houdt even de 192 aan als start. Mocht je na een paar trainingen het gevoel hebben dat het niet klopt laat het dan even weten.
Als je de halve of de hele marathon doet dan doe je vanzelf een 10km voluit en dit is een test om te zien of je omslagpunt wel of niet goed is bepaald.
met blijde groet,
Rob
Hoi Rob,
Dank voor je reactie. Ik ga voor de 10EM (16km) bij de midwintermarathon in Apeldoorn.
Volgende week staat inderdaad een 10km voluit op het programma.
Doe ik het op die manier, bedankt.
Groeten Heye
Dank voor je reactie. Ik ga voor de 10EM (16km) bij de midwintermarathon in Apeldoorn.
Volgende week staat inderdaad een 10km voluit op het programma.
Doe ik het op die manier, bedankt.
Groeten Heye