opnieuw starten na ziekte

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
J-W Weuring

opnieuw starten na ziekte

Bericht door J-W Weuring »

goedemorgen,

sinds 10/7 ben ik bezig met het 100 dagen schema, met wat opstartproblemen daargelaten ben ik goed van start gegaan.
vooral het kunnen invullen van de voortgang en dat je echt ziet dat je stappen maakt werkt voor mij enorm motiverend.

nou ben ik maandag 7/8 voor het laatst wezen hardlopen, daarna ben ik geveld door een darm ontsteking (symptomen als buikgriep).
ik ondervond tot afgelopen vrijdag de naweeën hiervan en heb het gevoel dat ik conditioneel 20 stappen terug heb gezet. (Bloed) onderzoeksresultaten zijn vanochtend met mij besproken en de ontsteking is gelukkig weg.

hoor graag wat jullie in dit geval mij kunnen adviseren. Ik dénk vanavond weer te kunnen starten maar heb 2 weken van mijn schema stil gestaan...

hoe kan ik hier het beste mee om gaan? moet ik, zodra ik het weer aan durf, opnieuw beginnen met het schema? (kan dat überhaupt?)

groet,

J-W Weuring
RunningRob - Sportrusten

Re: opnieuw starten na ziekte

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi J.W.

Ik weet niet of je toewerkt naar een bepaald einddoel. Is dat niet het geval dan mag je het schema opnieuw starten. Dit kan je doen door de startdatum opnieuw in te stellen. Je oude trainingsdata worden dan wel gewist...

Maar als je wel toewerkt naar een einddoel dan ga je gewoon verder met het schema waar het op dit moment is. 2 weken rust is nog niet zo dramatisch dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Ik zou wel de eerste training lekker gaan vogels kijken om er weer een beetje in te komen :)

Met blijde groet,

Rob
J-W Weuring

hoi rob,

dank voor je reactie en uitleg.

ik train niet specifiek voor een evenement maar meer voor een goede conditie en zoek daar ten tijde van het einde van mijn schema wel een evenement bij. vorige week ben ik weer wat gaan lopen en het voelt echt als opnieuw starten, kun je mij uitleggen hoe ik mijn startdatum aanpas naar vandaag of volgende week maandag?

groet,

Jan-Willem
RunningRob - Sportrusten

Hoi Jan-Willem,

Als je gaat naar "Volledig schema" en dan kiest voor "Gegevens aanpassen" dan kun je de start (of einddatum) aanpassen.
Dit kan gedurende een aantal weken na de start van je schema.

Mocht dit niet meer mogelijk zijn laat het dan even weten, dan vraag ik Mark of hij het kan aanpassen.

Groet,

Rob
J-W Weuring

hoi rob,

helaas kan ik noch de start- noch de einddatum aanpassen. kunnen jullie er voor zorgen dat de startdatum wordt gewijzigd in vandaag, 28/8?

alvast bedankt
RunningRob - Sportrusten

Hoi Jan-Willem,

Mark is degene die dat kan doen, zodra hij terug is pakt hij het op!

Met blijde groet,

Rob
Mark Zuurhout | Sportrusten.nl

Bericht door Mark Zuurhout | Sportrusten.nl »

Ha Jan-Willem,

Ik heb de startdatum van je schema aangepast naar 28 augustus.
Veel succes!

Ontspannen groet,
Mark
Ontspannen groet,
Mark

~ Word fit met een glimlach ~
Plaats reactie