Ik ben een beetje bang.

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Irisvandinteren

Ik ben een beetje bang.

Bericht door Irisvandinteren »

Ik ben aan het trainen voor de marathon van Amsterdam, maar ik ben een beetje bang. Afgelopen weken heb ik een hoop trainingen gemist. Door vakantie, maar ook door migraine. Op vakantie heb ik simpelweg geen tijd gehad om te trainen. Ik heb namelijk een rondreis gedaan door Indonesie. Ik heb ook niet stil gezeten, elke dag gefietst, maar dit is meer te vergelijken met vogels kijken dan met trainen. Moet ik me nu zorgen maken? Of is het daar nog te vroeg voor en is het niet erg dat ik zo veel trainingen heb gemist? (Misschien kan je in mijn gegevens kijken, zodat je precies kan zien wat ik allemaal heb gemist) Ik heb namelijk ook nog de optie om de halve marathon te lopen in Amsterdam ipv de hele, maar dat wil ik natuurlijk niet.

En ik heb nog een vraag. Mijn omslagpunt is 190 en mijn intensieve hartslag is 163. Maar ik vind het helemaal niet intensief om op 163 te trainen, dus al mijn intensieve trainingen loop ik met een hartslag rond de 175/180 gemiddeld. Want dat vind ik wel intensief. En ook leuker, nouja niet leuker, maar wel veel fijner. Maar is het wel verstandig om de intensieve trainingen met zo een hoge hartslag te lopen? Of moet mijn lichaam dan langer herstellen, waardoor de kwaliteit van de volgende training weer achteruit gaat?

Groetjes,
Iris
RunningRob - Sportrusten

Re: Ik ben een beetje bang.

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Iris,

Je bent net op de helft, dus ik zou de moed nog niet opgeven. :)

Wel nog even de puntjes op de i zetten, en dan moet het goed komen.

Wat betreft de intensieve: die moet ook intensief aanvullen, dus als 163 voor jou niet intensief is, dan mag deze gerust hoger.
Je rusthartslag vertelt je dat je goed bent hersteld, dus als deze normaal blijft dan is er niets aan de hand en is er niets mis met de kwaliteit van je trainingen.

Succes nog even!

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie