Vragen hartslagtempo

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Anneloes Viveen

Vragen hartslagtempo

Bericht door Anneloes Viveen »

Hallo

Mijn omslagpunt is 186 (deze week getest) en nu zijn mijn snelle trainingen op hartslagen tussen de 160-170 volgens het schema. Ik merk dat ik dit erg hoog vind. Ik ren al jaren maar normaal kom ik gemiddeld tussen 145-155 uit. Ik ben gewend meerdere keren per week te rennen maar relatief rustig. Nu train ik voor de halve marathon en wil die sneller lopen dan mijn tempo nu, maar klopt dat ik nu zo snel moet lopen dat ik eigenlijk niet goed meer kan praten of podcasts luisteren? Ik heb voor de berekening in jullie schema bij mijn snelste tijd voor 10 km een snelle oude tijd (56 min) ingevuld, die ik nu niet direct weer zou halen, maar wat mijn wenstijd voor halve marathon is omdat ik die ook graag onder twee uur wil lopen.

Alvast veel dank voor het antwoord!

Anneloes
RunningRob - Sportrusten

Re: Vragen hartslagtempo

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Anneloes,

Ik wilde even je trainingen bekijken, maar ik zie dat je ze niet geregistreerd hebt in onze omgeving. ;)

Mijn vraag is: wat is te tempo op de trainingen op lage en hoge halve marathonhartslag?
Dit zou ongeveer het tempo moeten zijn wat je denkt te kunnen lopen op de halve marathon.
Loop je beduidend sneller dan train je inderdaad op te hoge hartslag.

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie