Ik heb voor mijn 4de marathon gekozen voor het 100 dagen schema, samen met een sportrusten trainer Joris Stoffels (joorpt.nl/
) heb ik een fijne trainingstijd gehad richting de marathon. Alle intensieve trainingen waren onder begeleiding van Joris samen met Anja en Mini hadden we het elke woensdag echt waar voor ons geld
De mails van sportrusten hielpen ook goed en waren steeds een bevestiging dat ik goed bezig was. Op de dag zelf 2 oktober 2016 was het zover, de start van de Lissabon Marathon. Alles verliep goed ik kon snel mijn lage hardslag pakken en liep zonder problemen naar de 14km punt toe, en het halve marathon punt werd door mij precies bereikt op 2:00. Helaas werkte de temperatuur niet mee en moest ik op 36km gaan wandelen om even te kunnen afkoelen. Daarna was het lastig om op tempo te komen en ik kwam binnen op 4:24. Volgens boek had ik rond de 4:05 kunnen eindigen dus de 20 minuten extra heb ik aan het warme weer te danken het was 26 graden strak blauw. Mooi vond ik dat mijn gemiddelde hartslag 155 was over de gehele marathon. Ik ben te erg blij met het resultaat en een volgende marathon gaat weer met het 100 dagen programma!
Met vriendelijke groet,
Jeroen Kooij
Haarlem