Afgelopen zondag de TCS NYC marathon gelopen, wat een parcours, wat een support en wat een geweldige energie! Wat een stad! Aanrader voor elke loper.
Mijzelf strak aan het trainingsschema gehouden maar 2 weken voor de start raakte ik geblesseerd aan mijn hamstring, ik had wel het gevoel dat ik er al helemaal klaar voor was. Dus de laatste 2 weken heb ik vnl rust gehad en dat voelde best wel prima.
Doel bijgesteld van goede tijd naar lekker en zonder blessures uitlopen op marathon hartslag van 150-155.
De start was goed, meteen de Verranzano brug op. hartslag liep op tot hs 152. Daarna Brooklyn in, tempo iets omhoog maar niet hoger dan hs 156 aangetopt en lekker tempo van ca 5.30 p/km. Dit kon ik volhouden tot ver in Manhattan tot aan de steile brug the Bronx in waarna mijn hartslag de 160 in ging, tempo aangepast. Dit kon ik makkelijk volhouden tot aan laatste 7 km toen het parcours weer omhoog ging en mijn hartslag dus ook. Weer tempo aangepast. Langs dit stuk van het parcours, 5th ave en Central Park, staat ook het meeste publiek en fantastisch om daar te lopen.
Gefinished in 4.27.00 uur. Zeker niet mijn snelste tijd maar lekker en blessurevrij uitgelopen. Mijn herstel na een marathon is ook nog nooit zo goed geweest. Het enige wat ik me nu afvraag, had ik toch sneller moeten gaan en de laatste 7km in hs 170+ kunnen lopen of was de man met de hamer dan keihard voorbij gekomen.
Dank voor het mooie schema en Tallina voor de begeleiding!
Sportieve groet, Paul
Heerlijke marathon gelopen in New York
- RunningRob - Sportrusten
Re: Heerlijke marathon gelopen in New York
Super gedaan! Gefeliciteerd met je mooie prestatie!
Blijde groet,
Rob
https://www.sportrusten.nl/marathonhelden/
Blijde groet,
Rob
https://www.sportrusten.nl/marathonhelden/
Re: Heerlijke marathon gelopen in New York
Leuk verhaal. Gefeliciteerd!
Ik heb de marathon in NY dit jaar moeten afzeggen door een achilles pees blessure die heel hardnekkig was.
Te veel, te hard getraind. Story of my life. Altijd veel kilometers gedaan. Ik ben nu 50 en mijn lichaam zegt 'nee, niet doen'.
Ik heb al een stuk of 8 marathons gedaan, altijd vechten. Dit programma is anders. En dank je voor de motivatie, belangrijk voor mij om de stap te zetten.
Ik ben vandaag begonnen met het 100 dagen programma hier en ga in februari een marathon volgens het programma met 14 k max proberen. Voelt raar, ben gewend aan de klassieke 30 km + 1 x per week en 80 + km per week. Spannend en heel anders.
Als het lukt, ga ik opnieuw NY boeken voor november 2019, maar dan heel anders.
Dus dank je en succes!
Carsten
Ik heb de marathon in NY dit jaar moeten afzeggen door een achilles pees blessure die heel hardnekkig was.
Te veel, te hard getraind. Story of my life. Altijd veel kilometers gedaan. Ik ben nu 50 en mijn lichaam zegt 'nee, niet doen'.
Ik heb al een stuk of 8 marathons gedaan, altijd vechten. Dit programma is anders. En dank je voor de motivatie, belangrijk voor mij om de stap te zetten.
Ik ben vandaag begonnen met het 100 dagen programma hier en ga in februari een marathon volgens het programma met 14 k max proberen. Voelt raar, ben gewend aan de klassieke 30 km + 1 x per week en 80 + km per week. Spannend en heel anders.
Als het lukt, ga ik opnieuw NY boeken voor november 2019, maar dan heel anders.
Dus dank je en succes!
Carsten
100 dagen programma, in combinatie met Wim Hof.
Doel 1: 30 k wedstrijd 17-02-2019
Doel 2: Düsseldorf marathon 28-04-2019
Doel 1: 30 k wedstrijd 17-02-2019
Doel 2: Düsseldorf marathon 28-04-2019