Niet efffectief genoeg trainen op lage hartslag?
-
Verabutter
Niet efffectief genoeg trainen op lage hartslag?
Hoi, ik ben nu in week 3 van het trainingsschema. De bpms die in het schema worden aangegeven vind ik erg laag waardoor ik langzaam moet lopen en het gevoel heb dat ik niet effectief train. Wat moet ik doen?
Even wat meer info:
- Omslagpunt = 180
- Snelste 10k = 55 min (hartslag 170)
- Marathon hartslag volgens schema = 145 - 155
Om te trainen op 145 - 155 moet ik echt langzaam lopen. Hoe bevordert dit mijn conditie?
Even wat meer info:
- Omslagpunt = 180
- Snelste 10k = 55 min (hartslag 170)
- Marathon hartslag volgens schema = 145 - 155
Om te trainen op 145 - 155 moet ik echt langzaam lopen. Hoe bevordert dit mijn conditie?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Niet efffectief genoeg trainen op lage hartslag?
Hoi Vera,
Ik heb even je trainingen bekeken. Als je 55km loopt op de 10km, zou je ongeveer 4:48 over de marathon gaan doen, dit is ongeveer 6:50 min/km.
Je trainingen zitten daar ruimschoots onder, dus je trainingen zijn zeker snel genoeg.
Wel is het zo dat de intensieve training (met de hoogste hartslag) ook intensief moet aanvoelen, dus deze kun je best hoger in hartslag lopen (tot hoog D3).
Maar aangezien je de trainingen langzaam vindt gaan, denk ik dat je nog wel sneller kunt op de 10km. Mocht dat het geval zijn dan worden je hartslagen ook verhoogd.
Blijde greot,
Rob
Ik heb even je trainingen bekeken. Als je 55km loopt op de 10km, zou je ongeveer 4:48 over de marathon gaan doen, dit is ongeveer 6:50 min/km.
Je trainingen zitten daar ruimschoots onder, dus je trainingen zijn zeker snel genoeg.
Wel is het zo dat de intensieve training (met de hoogste hartslag) ook intensief moet aanvoelen, dus deze kun je best hoger in hartslag lopen (tot hoog D3).
Maar aangezien je de trainingen langzaam vindt gaan, denk ik dat je nog wel sneller kunt op de 10km. Mocht dat het geval zijn dan worden je hartslagen ook verhoogd.
Blijde greot,
Rob
-
Verabutter
Hi Rob, dank voor je reactie. Ik ga er mee aan de slag, bij de volgende 10 km voluit kijken of ik onder de 55 kan.
Mijn marathon hartslag ligt dus tussen 145 - 150?
Mijn marathon hartslag ligt dus tussen 145 - 150?
- RunningRob - Sportrusten
Ja
Blijde groet,
Rob
Blijde groet,
Rob