Hamstringblessure

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Luciano83

Hamstringblessure

Bericht door Luciano83 »

Vorige week zondag heb ik een blesurre opgelopen aan mijn hamstring bij balletje trappen op het strand. Ik vreesde dat ik de marathon in R’dam uit mijn hoofd moest zetten, maar na twee behandelingen bij de fysio deze week en veel strekoefeningen kon ik gisteravond 1,5 km pijnvrij ‘vogels kijken’. Ik heb weer wat hoop, morgenochtend weer naar de fysio.
Stel dat ik mijn schema weer rustig zou kunnen oppakken, wat zijn jullie adviezen?
RunningRob - Sportrusten

Re: Hamstringblessure

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Luciano,

De intensiefste trainingen zijn het meest belastend. Dus als je pijnvrij blijft kun je blijven vogels kijken tot je weer op de gebruikelijke afstanden zit, en dan pak je de trainingen op marathonhartslag er weer bij. Als dat ook goed gaat kun je het normale programma weer volgen.

En uiteraard de oefeningen doen die de fysio je geeft ;)

Sterkte!

Rob
Luciano83

Bericht door Luciano83 »

Beste Rob,
Inmiddels zijn we een paar weken verder. Ik heb het schema weer opgepakt. Merk dat ik tov vóór mijn blessure wat snelheid verloren ben, maar dat komt al weer terug. Voor mij is de grote vraag nu: kan ik de marathon in Rotterdam gaan lopen?
Ik heb ong 25% van het schema gemist door de hamstringblessure. Ik zal sowieso een minder snelle marathon lopen dan ik in me heb.
Het is ook mijn eerste marathon. Ik vraag me af of het verantwoord is met zoveel minder trainingsarbeid.
Wat is jouw afvies?

Vriendelijke groet!
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Luciano,

Normaal zeggen we dat we blij zijn als je 80% van het schema doet. Als je dus vanaf nu alles doet zit je daar net onder :)
Dus wat dat betreft zou het moeten kunnen.

Belangrijkste is: hoe voelt het?
De snelheid is wat minder van belang, belangrijkste is dat je kuit het houdt en dat je het gevoel hebt dat je na de langste training nog wel verder zou kunnen. Liep je voordat je aan de 100 dagen begon al geregeld?

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie