Spijt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Cynthia

Spijt

Bericht door Cynthia »

Na een workshop in juli ben ik enthousiast gestart met het trainen voor de marathon van Amsterdam. De eerste weken zijn probleemloos verlopen tot aan mijn vakantie. Ik heb in twee trainingen mijn knie overbelast door het hoogteverschil in Tsjechië. Twee dagen na de pittigste training waarin ik teveel van mijn lichaam heb gevraagd zag ik het mailtje van Koen voorbij komen waarin hij schreef dat het geen probleem is om in de vakantie je trainingen over te slaan. Ik heb in de twee werken daarop niet gelopen. Een brandend gevoel in mijn knie, het overstrekken en op mijn knieën zitten deed zeer. Twee werken rust heeft goed gedaan en de twee trainingen ( 12 en 7 km) die ik na de rust heb gelopen gingen goed. Zonder pijn maar in de rust die na het lopen volgde kwam wel zo nu een dan het brandende gevoel terug.
Ik heb vanavond weer gelopen, een rondje van tien stond op het programma maar na twee en een halve kilometer voelde ik mijn knie weer en ben ik gestopt.
Ik ben bang dat ik de marathon van Amsterdam op mijn buik kan schrijven, voel me teleurgesteld en ik heb ongelooflijk veel spijt dat ik in het bergachtige gebied toch nog heb geprobeerd te trainen.
Volgende week ga ik op zoek naar een goede fysiotherapeut.
Ik weet niet zo goed waar ik nu goed aan doe. Een aantal weken stoppen en daarna het trainingsprogramma vervolgen? Rust nemen en overstappen op het schema van de halve marathon?
Vanavond is het voor het eerst dat ik geen energie heb gekregen van het hardlopen maar duik ik zwaar balend mijn bed in.
Wat is wijsheid?

Cynthia
JacquelineDirks

Re: Spijt

Bericht door JacquelineDirks »

sterkte, hoop voor jou op een snel antwoord
Maartendamiandejong

Re: Spijt

Bericht door Maartendamiandejong »

Dag Cynthia,

Dat is balen zeg! Ik hoop dat je blessure snel overgaat. Je stap om naar de fysio te gaan lijkt mij wijs.
Wat je in elk geval al kunt doen is goed koelen (ijs in een theedoek).

Kijk even wat de fysio aangeeft. Als je wat langer rust moet nemen, kun je beter overstappen.
Als je door mag trainen kun je doorgaan.

Succes en blije groet,
Maarten
Plaats reactie