Ik heb net een 2 daagse trailrun op erg lage hartslag achter de rug, waardoor mijn lijf waarschijnlijk weer even moet wennen aan de hogere hartslag. Ademhaling was wat hoog en onrustig in het begin. Dat werd aan het einde beter. Ook omdat mijn snelheid omlaag ging wellicht.
Ik loop altijd eerst een km warm op 144. Dit keer daarna gas gegeven om op 170 te komen. Ik moest zo'n 4 min/km aanhouden. Dat is sneller dan mijn 10km snelheid en kost behoorlijk wat moeite. Daarna loopt mijn snelheid gestaag terug bij dezelfde hartslag uiteraard. Bij km 10 zit ik op 4.55/km.
Dit is allemaal net te doen, dus geen problemen hier. Ik vraag mij alleen af hoe ik dit moet gaan doen met de komende intensieve (181) en marathontraining hoog. (175)
Dan moet ik namelijk 6km op een hartslag van 181 lopen. Dat haal ik de eerste kilometer(s) waarschijnlijk niet qua snelheid.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Langer warm lopen, of toch proberen zo hard mogelijk te gaan na 1km warm lopen en dan desnoods pas in km 2 of 3 de 181 halen?
Ik heb het nog maar niet (of ja toch wel
Hoe moet ik hier mee omgaan?
Sportieve groet,
Ivar