haal hartslagzone niet...

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Schabbie35

haal hartslagzone niet...

Bericht door Schabbie35 »

Ik train nu 2 weken met het schema. Ik merk dat ik erg mijn best moet doen om. de hartslagzone te halen. Ik schiet niet door wat ik in de koffiehoek kan terugvinden, maar ik blijf er juist onder. Ik moet echt "hard" lopen op op de zone te komen.
Vandaag in mijn schema 4 kilometer hartslag 145 tot 154.
Ik kreeg m pas in de laatste kilometer rond de 150. Heb er echt voor gewerkt. Mijn ronde tijden waren wel een minuut sneller.
Is het een probleem dat ik niet in de juiste hartslag zone kom maar lager blijf??
RunningRob - Sportrusten

Re: haal hartslagzone niet...

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Schabbie,

Loop je in? Dat helpt om je hartslag verder omhoog te krijgen tijdens de training zelf. Ook helpt het om het inlopen te eindigen met een aantal korte versnellingen.

Verder heb ik even je trainingen bekeken. Je omslagpunt is 172, dus dat zou toch moeten betekenen dat een trainingshartslag van rond de 149 toch niet zo'n probleem zou hoeven te zijn.... ;)

Hoe is je omslagpunt bepaald?

Blijde groet,
Rob
Schabbie35

Bericht door Schabbie35 »

Hi Rob
Ik heb van de cardioloog een Maximale hartslag door gekregen. 172 a 175.
Ik slik nl medicijnen om mijn hartslag laag te houden. Ik heb deze hartslag ingevoerd als omslagpunt.
Maar morgen zal ik gaan inlopen want ik weet dat wanneer ik warm ben of meer kilometers loop ik wel omhoog schiet in mijn hartslag.
Ik had graag een test bij jullie laten doen om mijn omslagpunt te berekenen maar de eerst volgende meting is in november. Dan is mijn halve marathon al geweest ;)
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Bedenk dat een omslagpunt geen maximale hartslag is :)
Hier meer info over het bepalen van je omslagpunt:
https://www.sportrusten.nl/hoe-bepaal-j ... mslagpunt/

Ik vermoed dat je omslagpunt wat te hoog is bepaald waardoor het verklaarbaar is dat je moeite hebt met het halen van je omslagpunt.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie