Blessure: tijdelijk stoppen met programma?
Blessure: tijdelijk stoppen met programma?
Met veel zin deze week begonnen aan Sportrustenprogramma. Helaas kreeg ik de week daarvoor last van mijn bilspieren (piriformis en middelste bilspier). Al bij sportmasseur geweest, maar vandaag tijdens en na de training was het pijnlijk. Ik ben bang dat als ik nu doorga het verergert, vandaar dat ik overweeg een week niet te gaan hardlopen om daarna te kijken of het weer gaat. Zondag ga ik op vakantie, dus behandeling door sportmasseur of fysio lukt niet. Als alternatief kan ik, om enigszins actief te blijven, mogelijk op vakantieadres fiets huren, zwemmen of wandelen. Graag ontvang ik een advies over wat ik het beste kan doen en kan ik na een week rust het programma weer oppakken (dus vanaf week 3)?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Blessure: tijdelijk stoppen met programma?
Als je een blessure hebt, en je voelt deze ook als je niet traint dan is het beste advies niet te trainen of een alternatieve training te doen.
Dus even rust is nu prima en begin dan weer met een rustig rondje vogels kijken. Gaat dit goed dan pak je de trianingen weer op, en anders las je nog een rustdag in en probeer je opnieuw weer een dagje vogels kijken.
Is er een oorzaak, voor je blessure? Anders heeft het misschien zin om wat extra krachttrainingen te doen voor de betreffende spieren. Deze oefeningen kun je vinden op https://www.sportzorg.nl/
Blijde groet,
Rob
Dus even rust is nu prima en begin dan weer met een rustig rondje vogels kijken. Gaat dit goed dan pak je de trianingen weer op, en anders las je nog een rustdag in en probeer je opnieuw weer een dagje vogels kijken.
Is er een oorzaak, voor je blessure? Anders heeft het misschien zin om wat extra krachttrainingen te doen voor de betreffende spieren. Deze oefeningen kun je vinden op https://www.sportzorg.nl/
Blijde groet,
Rob
Re: Blessure: tijdelijk stoppen met programma?
Dank voor advies. Helaas ook vandaag nog steeds last van blessure. Hopelijk donderdag of vrijdag hersteld om vogeltjes kijken te proberen.