Hij
Ik ben een startende hardloper en loop helaas nog veel in mijn hoofd. Zoveel waar ik aan moet denken om ‘goed’ hard te lopen.
Een vraag waarvan het antwoord het als het goed is makkelijker gaat maken.
Een cadans van 180 bij alle snelheden wordt gesteld een goede pasfrequentie te zijn. Dat probeer ik trouw er in te slijten door een metronoom aan te zetten tijdens het hardlopen
Als ik ga vogeltjes kijken moet je dan ook een cadans van 180 hanteren?
Ik vind het in D1 lopen al lastig/ langzaam en als je dan die hoge cadans hebt lijkt dat tegen gesteld en loop ik als gevolg nog moeilijker langzaam
Wie o wie kan me het antwoord geven
HELP. Vogels kijken en cadans
- RunningRob - Sportrusten
Re: HELP. Vogels kijken en cadans
Hoi Annemarieke,
Het geeft niet als je cadans wat lager ligt bij lagere snelheden. Als je de snelle trainingen nu doet met je metronoom, dan doe je vogels kijken zonder.
En na een paar weken laat je de metronoom thuis, dit patroon slijt er best wel snel in, is mijn ervaring. Ik loop zonder er bij na te denken nu altijd boven de 160, en de snelle stukken boven de 180.
Blijde groet,
Rob
Het geeft niet als je cadans wat lager ligt bij lagere snelheden. Als je de snelle trainingen nu doet met je metronoom, dan doe je vogels kijken zonder.
En na een paar weken laat je de metronoom thuis, dit patroon slijt er best wel snel in, is mijn ervaring. Ik loop zonder er bij na te denken nu altijd boven de 160, en de snelle stukken boven de 180.
Blijde groet,
Rob