hartslag tijdens 10 minuten oefening niet meer omlaag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
emfontijn@hotmail.com

hartslag tijdens 10 minuten oefening niet meer omlaag

Bericht door emfontijn@hotmail.com »

Hoi, ik ben nu 26 dagen bezig met mijn schema en ik vind het echt prima vol te houden. Ik ren precies volgens schema en ik doe braaf dagelijks mijn ademhalingsoefeningen. Voor het rennen gebruik ik een Polar om mijn statistieken bij te houden, maar ik draag ook dagelijks (dag-nacht) een fitbit. Daarin kan ik goed zien wat mijn hartslag in rust is. Deze varieert van 58 tot 61 in rust. Als ik in bed ga liggen en ik ga meteen mijn 10 min. oefening doen, kan ik mijn hartslag terugbrengen van 75 tot ongeveer 55. Als ik eerst iets ga lezen in bed, is mijn hartslag al lager (58) en dan kan ik deze niet verder omlaag krijgen. Ik begin de oefening dan met de gedachte dat ik misschien onder de 55 kan komen, want hij is immers al laag, maar dit werkt averechts. Mijn hartslag loopt vervolgens op tot 68-70. Herkent iemand dit? Ben ik er te gestrest mee bezig?
RunningRob - Sportrusten

Re: hartslag tijdens 10 minuten oefening niet meer omlaag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

"Je probeert het te goed", zou Koen zeggen.
Het is zaak te ontspannen, dus even puur focussen op ademhaling maar ook op ontspannen, dus alle spieren los laten gaan. En even niet letten op de hartslag. :)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie