wordt alleen maar langzamer

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
mrgrtbns

wordt alleen maar langzamer

Bericht door mrgrtbns »

Hoi,

Zou je eens naar mijn trainingen kunnen kijken?
Heb afgelopen week ivm wintersport niet kunnen hardlopen.
Vorige week vrijdag nog 10 km gelopen op 153-158. Ging vrij langzaam, voelde bijna als vogelskijken.
Vandaag weer dezelfde training gelopen. Nog iets langzamer :shock:
Voelt als makkelijk lopen, en kan het lang volhouden MAAR dit tempo vind ik echt te laag!
Over 2 weken is de halve al
Als ik de eerste 10 in de lage hartslagzone moet lopen, daarna 7 in de hogere en daarna los, voor wat er nog over is
ben ik bang dat ik hem niet binnen 2,5 uur kan lopen. En dat is de limit voor de Halve van Haren.
Ben altijd al een onzeker typetje, dus je hebt hem al door, er spookt alweer vanalles tussen die oortjes van me :lol:
Heb je tips, advies of geruststellende woorden??????????

Groetjes,
Margreet
RunningRob - Sportrusten

Re: wordt alleen maar langzamer

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Margreet,

Je laatste training is inderdaad wat aan de langzame kant. Maak je er niet druk over, we hebben allemaal wel eens een mindere dag. Je bent ook immers net terug van de wintersport.

Als ik naar de trainingen als geheel kijkt gaat het niet slecht, alleen zie ik wel dat je altijd bovenin je zone loopt. Je loopt eigenlijk dan ook het tempo dat je zou moeten lopen dus om alles wat soepeler te laten verlopen mag je van mij wel 5 slagen optellen bij je zones.
Dat geeft je meer speelruimte tijdens de training en als het lekker gaat loop je dan ook wat sneller, nu en tijdens de halve.

En vergeet niet: je hebt 8 februari nog een record gelopen, dus voor de halve zelf maak ik me geen zorgen :D

En mocht je nog ergens mee zitten hoor ik het graag! :)

Blijde groet,
Rob
mrgrtbns

Re: wordt alleen maar langzamer

Bericht door mrgrtbns »

Dank voor je snelle reactie. Zou het gaan proberen. Dinsdag weer lopen, kijken hoe het dan gaat. Klopt dat ik altijd hoog loop, want ivm de hartslag moet ik iets langzamer gaan, en blijf dan vaak balanceren op de grens.
Maar ik heb de trainingen al eens verhoogd met 4. Als ik dat nu weer zou doen, heb ik een hele hoge instelling van hartslag. Nu volgens mij op 183.
Maar ga het bekijken.
Plaats reactie