Zwaar....
Zwaar....
Ik ben nu 34 dagen bezig met de 10 km training.
Ik zie echt vooruitgang in tempo t.o.v. hartslag maar de trainingen blijven zo zwaar en ongemakkelijk voelen. Ik snap er niets van en het motiveert ook niet echt om te gaan trainen.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn en wat kan ik doen zodat de trainingen weer fijn worden?
Alvast bedankt voor je advies.
Groet,
Britte
Ik zie echt vooruitgang in tempo t.o.v. hartslag maar de trainingen blijven zo zwaar en ongemakkelijk voelen. Ik snap er niets van en het motiveert ook niet echt om te gaan trainen.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn en wat kan ik doen zodat de trainingen weer fijn worden?
Alvast bedankt voor je advies.
Groet,
Britte
- RunningRob - Sportrusten
Re: Zwaar....
Hoi Britte,
Hoe voelt het? Alsof je iedere keer voluit moet gaan?
Vergeet dan eens de hartslag, en loop gewoon op gevoel.
D2 wil zeggen ontspannen lopen, maar ook weer niet te gemakkelijk. Gewoon een pittig tempo maar wel een die je lang vol kunt houden.
D3 is dan nog een tandje hoger.
Kun je dat eens proberen? En dan achteraf eens kijken wat je hartslag nu was?
Ik hoor graag van je.
Blijde groet,
Rob
Hoe voelt het? Alsof je iedere keer voluit moet gaan?
Vergeet dan eens de hartslag, en loop gewoon op gevoel.
D2 wil zeggen ontspannen lopen, maar ook weer niet te gemakkelijk. Gewoon een pittig tempo maar wel een die je lang vol kunt houden.
D3 is dan nog een tandje hoger.
Kun je dat eens proberen? En dan achteraf eens kijken wat je hartslag nu was?
Ik hoor graag van je.
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik heb de afgelopen 2 trainingen overgeslagen omdat ik er niet lekker aan was.
Vanmorgen weer voor het eerst gelopen en gewoon lekker gelopen volgens je advies. Eerste gedeelte liep niet lekker, had "zware" benen maar de laatste 3 (van 7) ging het best goed. Ik liep dan midden zone 2.
Snelheid was wel veel lager dan anders.
Dus hoe nu verder?
Groet Britte
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar ik heb de afgelopen 2 trainingen overgeslagen omdat ik er niet lekker aan was.
Vanmorgen weer voor het eerst gelopen en gewoon lekker gelopen volgens je advies. Eerste gedeelte liep niet lekker, had "zware" benen maar de laatste 3 (van 7) ging het best goed. Ik liep dan midden zone 2.
Snelheid was wel veel lager dan anders.
Dus hoe nu verder?
Groet Britte
Hoi Britte,
Gewoon nog even een paar trainingen "op gevoel" doen. Ik denk dat de zware benen dan vanzelf minder worden.
Houd je je rusthartslag bij? Deze is wel normaal?
Blijde groet,
Rob
Gewoon nog even een paar trainingen "op gevoel" doen. Ik denk dat de zware benen dan vanzelf minder worden.
Houd je je rusthartslag bij? Deze is wel normaal?
Blijde groet,
Rob
Hoi Rob
Rusthartslag is normaal.
Gisteren 3 km gelopen in D3 en dat voelde wel zwaar maar was goed te doen. Ik heb het gevoel dat ik een drempel over ben omdat het nu anders zwaar voelt.
Hopelijk was dit het dan en kan ik lekker blijven trainen/lopen. Mocht het weer zo zwaar voelen dan zal ik in de training een stapje terug doen totdat ik wel lekker loop.
Alleen balen dat het evenement waar ik de 10 km wilde lopen, en voor train, is afgelast. Hoe kan ik het beste trainen na de 100 dagen om in vorm te blijven?
Groet Britte
Rusthartslag is normaal.
Gisteren 3 km gelopen in D3 en dat voelde wel zwaar maar was goed te doen. Ik heb het gevoel dat ik een drempel over ben omdat het nu anders zwaar voelt.
Hopelijk was dit het dan en kan ik lekker blijven trainen/lopen. Mocht het weer zo zwaar voelen dan zal ik in de training een stapje terug doen totdat ik wel lekker loop.
Alleen balen dat het evenement waar ik de 10 km wilde lopen, en voor train, is afgelast. Hoe kan ik het beste trainen na de 100 dagen om in vorm te blijven?
Groet Britte
Hoi Britte,
Blijf 3 keer per week lopen, een keer in D2, een keer in D3 en een keer vogels kijken.
En af en toe eens een paar km voluit.
De afstanden kun je blijven aanhouden van de laatste weken uit je schema.
Mocht je een nieuw doel hebben dan kun je de einddatum aanpassen naar je nieuwe evenement.
(Dit geld voor alle lopers die hun evenement afgelast hebben zien worden)
Blijde groet,
Rob
Blijf 3 keer per week lopen, een keer in D2, een keer in D3 en een keer vogels kijken.
En af en toe eens een paar km voluit.
De afstanden kun je blijven aanhouden van de laatste weken uit je schema.
Mocht je een nieuw doel hebben dan kun je de einddatum aanpassen naar je nieuwe evenement.
(Dit geld voor alle lopers die hun evenement afgelast hebben zien worden)
Blijde groet,
Rob
Oke dank je wel voor je reactie.
Ik heb ondertussen een nieuw evenement gevonden op 17 mei dus hopelijk wordt deze niet afgelast.
We gaan het zien. Ondertussen train ik lekker door.
Groet,
Britte
Ik heb ondertussen een nieuw evenement gevonden op 17 mei dus hopelijk wordt deze niet afgelast.
We gaan het zien. Ondertussen train ik lekker door.
Groet,
Britte