Halve marathon Egmond

Plaats reactie
Donny

Halve marathon Egmond

Bericht door Donny »

Hoi Koen,

Ik ben nu twee weken geleden begonnen met het schema 100 dagen voor de halve marathon, ik ben erg benieuwd! Nu heb ik een vraag, ik doe niet 4 maar 3 keer in de week hardlopen omdat ik nog 1 dag in de week aan fitness doe en ook wat rustdagen nodig heb ;-).
Nu lees ik in meerdere vragen over minder trainen dat je dan het best vogels kijken kan skippen. En dat doe ik nu dan ook, echter vraag ik mij af of ik dan het schema dan verder moet handteren of meer kilometers moet maken? Tevens lees ik hier in de koffie hoek dat je op de dagen wanneer je geen vogels kijkt, goed moet doorlopen op de overige dagen! Dan is mijn vraag ook, moet er geen interval of pauzes in de lopen gedaan worden van bijvoorbeeld 10min lopen, 2 min dribblen/ rustig lopen en dan weer 10m tempo in de lopen van 4/5/ 7/ 10 km etc? Dit soort schema's kom ik namelijk bijna bij alle andere schema's voor marathons tegen! Hoor graag van je.

Donny
RunningRob - Sportrusten

Re: Halve marathon Egmond

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Donny,

Als je een dag aan fitness doe dan kun je vogels kijken laten vervallen, de rest van de training verandert hier niet door. Deze loop je dus gewoon zoals het schema vermelt. Je andere trainingen zijn rond je halve marathontempo of voluit, en dat kan best pittig zijn. Dus nog meer of sneller is niet nodig. Intervallen doe je niet in een sportrusten schema. In het boek "Marathonrevolutie" wordt de voluit training wel wat genuanceerd. Als je deze training onaangenaam vind kun je hier ook een intervaltraining van maken.
Succes,
Rob
Donny

Re: Halve marathon Egmond

Bericht door Donny »

Hoi Rob, bedankt voor je antwoord!
Plaats reactie