Hartslagzone in Polar V M en overbelasting

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jet17

Hartslagzone in Polar V M en overbelasting

Bericht door Jet17 »

Hi!

Ik heb mijn hartslagzones als in de bijlage ingevuld, sinds start van hm-programma op 11 juli. Omslagpunt 177. Echter nu geeft het horloge bij iedere training aan dat ik overbelastend train. Heb ik de zones wel goed ingevoerd? Zie bijlage. Kunnen jullie advies geven hoe ik deze in kan voeren?

Groeten,
Henriette
Bijlagen
A29D833F-EA1B-49D0-A599-9CD50AEC836E.jpeg
A29D833F-EA1B-49D0-A599-9CD50AEC836E.jpeg (94.72 KiB) 187 keer bekeken
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslagzone in Polar V M en overbelasting

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Henriette,

De melding "Overbelasting" heeft niets met je hartslagzones te maken. Polar kijkt wat je de afgelopen 7 dagen hebt gedaan in vergelijking met de laatste 28 dagen. Als je veel meer bent gaan lopen (of je hebt een tijdje geen of niet alle trainingen geregistreerd) dan wordt dit aangemerkt als overbelasting.

De overbelasting melding heeft dus alleen waarde als je ook echt alle trainingen bijhoud met Polar. Je eigen gevoel en je rusthartslag zijn ook goede indicatoren of je overbelast bent of niet.

Ik merk ook dat Polar snel vindt dat je overbelast bent als je naast het lopen nog een tweede sport doet, die je onregelmatig doet (bijvoorbeeld een lange fietstocht of peddelboarden). ;)

Blijde groet,
Rob
Jet17

Re: Hartslagzone in Polar V M en overbelasting

Bericht door Jet17 »

Dank! Ik doe niet veel extra’s ernaast, misschien Is het de omschakeling van het vorige sportrustenprogramma 10k naar HM. Een maandje daarna 2x pw hardlopen en nu 4x. Goed om te weten dat het niet met de zones te maken heeft. Ik voel mij prima dus kon niet anders bedenken dat het met wijziging zones te maken zou kunnen hebben. De tijd zal het verder uitwijzen. De polar heb ik sinds eind maart dus ben af en toe nog aan het uitvogelen. Nogmaals dank!
Plaats reactie