Tempo en hartslag
Tempo en hartslag
Voor de 2e x ben ik met het schema bezig. Weer zie ik mijn tempo dalen, doordat de hartslag hoog is. Nu kan ik het omslagpunt misschien bijstellen, maar vraag me af, hoe hoog ik hem dan instellen moet. Merk dat het me frustreerd. Graag zou ik de komende week op tempo trainen. Denk de halve met een tempo van 6.40 te kunnen lopen. Hoe pak ik dat aan met mijn schema?
Hoor t graag.
Groetjes,
Margreet
Hoor t graag.
Groetjes,
Margreet
- RunningRob - Sportrusten
Re: Tempo en hartslag
Hoi Margreet,
Je omslagpunt verandert niet zomaar, dus ik zou gewoon verder gaan met het omslagpunt waarop je de eerste keer bent geëindigd.
Of heb je de indruk dat je omslagpunt toch te laag was?
Denk eraan dat je hartslag ook hoger kan uitvallen door het warme weer, kan dat misschien de oorzaak zijn dat het langzamer ging dan je verwachte?
Blijde groet,
Rob
Je omslagpunt verandert niet zomaar, dus ik zou gewoon verder gaan met het omslagpunt waarop je de eerste keer bent geëindigd.
Of heb je de indruk dat je omslagpunt toch te laag was?
Denk eraan dat je hartslag ook hoger kan uitvallen door het warme weer, kan dat misschien de oorzaak zijn dat het langzamer ging dan je verwachte?
Doe de intensieve training dan ook echt intensief, dus dat mag best hoger in hartslag zijn dan in het schema staat.
Blijde groet,
Rob
Re: Tempo en hartslag
Oké dank je, en de minder intensieve op halve marathon hartslag?
Gr Margreet
Gr Margreet
- RunningRob - Sportrusten