Rustpols meting

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
sergiogentile

Rustpols meting

Bericht door sergiogentile »

Hoi,

Gisteren begonnen met het schema richting Rotterdam.
Gisteren dus ook de eerste HS meting in rust aan de keukentafel, na het opstaan voor de eerste bak koffie.
gemeten waarden; laagste 52 en hoogste 69. Ik begrijp dat je de laagst gemeten waarde invult in het schema, toch?
Vandaag heb ik de meting op bed gedaan na heel even kort er uit te zijn geweest en is mijn hartslag beduidend lager.
laagste 44 en hoogste meting 58?
Ik begrijp dat je een vast moment moet pakken op de dag, maar wat is nu de meest betrouwbare meting, gezien je hier dus met een verschil van 5 hs zou moeten kunnen beoordelen of je nog niet voldoende hersteld bent of eventueel wat onder de leden hebt.

Groet,
Sergio
RunningRob - Sportrusten

Re: Rustpols meting

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hallo Sergio,

Hoe je de meting doet is niet zo van belang. Wat wel van belang is dat je de meting op dezelfde manier uitvoert en op hetzelfde moment van de dag.

Het meest praktische is daarom dit te doen voor je opstaat. Als je dit doet met je hartslagmeter dan kun je de laagste hartslag pakken die je meet. Ik vind het zelf wat omslachtig om mijn hartslagmeter op te zoeken en dan de meting te doen, en tel gewoon een minuut lang de hartslagen aan de hand van de tijd op de wekker. Dus ik meet feitelijk dan de gemiddelde hartslag.

Na een of twee weken zul je zien wat voor jou de normale waarde is. Misschien dat je zelfs al een trend naar beneden ontdekt. Mensen zijn verschillend en voor de een kan een afwijking van 5 al duiden op een probleem, bij de ander kan dit best 10 zijn. Door de rusthartslag langere periode in de gaten te houden zul je zelf merken wat normale waarden zijn voor jou.

Succes!

met blijde groet,

Rob
sergiogentile

Re: Rustpols meting

Bericht door sergiogentile »

Rob,

Bedankt voor de toelichting!
Plaats reactie