Hardlopen na 17u vasten

Plaats reactie
Chantal1979

Hardlopen na 17u vasten

Bericht door Chantal1979 »

Oef vandaag deed ik een rondje volgens mijn 100dagen schema 12 km lage marathon hartslag na 17uur niet gegeten te hebben. Ik deed wel al vaker nuchter maar dan meteen na opstaan in de ochtend dan was het meestal na 12 of 13 uur niet eten... Oef dat was pittig mijn hartslag zat al sneller hoger als nodig en had moeite met in zone te blijven ook omdat t tempo steeds lager werd . Moet het lichaam hard werken in deze stand? Wanneer weet ik nu dat ik in vetverbranding ben? Of als je dit vol houd en t “overleefd” is dat gelukt? En niet naar ammoniak ruik :lol:

Het is gelukt hoor en geen extreem hoge hartslag! Maar zeker een lagere snelheid op deze hartslag! En dan was t ook nog eens warm ;)

O wat was mijn lunch lekker daarna!
Maar of ik dit vaker ga doen?? Vraag me echt af hoe goed dit is. Of is het wennen en wel verstandig dit door te zetten zeker handig voor mijn marathon over een maand, om dit vaker te doen?

Benieuwd naar jullie mening en ervaring hierover
Groet chantal
Koen - Sportrusten

Re: Hardlopen na 17u vasten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Chantal,

Ik doe het ook. Met veel plezier. Om je lijf te prikkelen is het uitstekend om dit (twee)wekelijks te doen.

Moedig voorwaarts.
Chantal1979

Bericht door Chantal1979 »

Koen

Vandaag op de fiets in D2 70km
Dat ging me stukken beter af als gister dat lopen. Nu had ik direct na thuis komst niet eens honger. En ben ik eerst nog andere dingen wezen doen!

Zo ook apart hoe het lijf daarmee omgaat!

Goed om te horen dat het juist wel goed is.
Ik zet door!

Groet chantal
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

Mooi werk Chantal.

Moedig voorwaarts!
Plaats reactie