Hoi!!
Ik heb in April al het tem je brein programma gedaan en ben al die tijd door gegaan met
de ademhalingsoefeningen.
Nu doe ik dus ook weer mee met dit mediteren.
Ondanks dat we al ruim een half jaar verder zijn, lukt het mij niet om langdurig geen andere gedachten te hebben.
De rust van het ademen en mediteren vind ik heerlijk, maar de lege gedachten komen echt nooit.
Dat lukt nog geen minuut!
Nu ben ik van nature erg nieuwsgierig en altijd op mijn hoede en heb het vermoeden dat dat ook meespeelt.
Voor mijn werk bijvoorbeeld, reis ik erg veel over de hele wereld en dus vaak vluchten van 12 uur en meer, ook dan lukt het me niet
om te gaan slapen. Ik blijf altijd alert.
Met deze oefeningen hoopte ik hier verbetering in aan te brengen, maar een leeg brein??? Ik denk wel eens dat dat niet
voor mij is weg gelegd. Zijn er nog trucs en tips van mensen die dit herkennen en bij wie het wel is gelukt?
Of zijn er misschiuen mensen die dit ook herkennen?
Ik blijf het mediteren in ieder geval doen, ook al springen de gedachten van hot naar haar.
Groeten,
René
Onrust in t brein
-
Koen - Sportrusten
Re: Onrust in t brein
Ha René,
Je benoemd hier een hele mooie observatie waar vermoedelijk meer mensen mee zitten. Je schrijft dat je een leger brein wilt en dat je daar verbetering in wilt aanbrengen. Maar dat hoeft helemaal niet met deze meditatie. Het doel is niet om een leeg brein te hebben, want dat zal dan vermoedelijk niet lukken. Het doel is om als een buitenstaander, als een onderzoeker je eigen lichaam te observeren en gelijkmoedig te blijven. Als jij opmerkt dat je een gedachte hebt en je blijft daar gelijkmoedig bij, is dat uitstekend. Dan ga je de bijzondere effecten van deze meditatie al krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe jij deze maand gaat ervaren. Geluk,
Koen
Je benoemd hier een hele mooie observatie waar vermoedelijk meer mensen mee zitten. Je schrijft dat je een leger brein wilt en dat je daar verbetering in wilt aanbrengen. Maar dat hoeft helemaal niet met deze meditatie. Het doel is niet om een leeg brein te hebben, want dat zal dan vermoedelijk niet lukken. Het doel is om als een buitenstaander, als een onderzoeker je eigen lichaam te observeren en gelijkmoedig te blijven. Als jij opmerkt dat je een gedachte hebt en je blijft daar gelijkmoedig bij, is dat uitstekend. Dan ga je de bijzondere effecten van deze meditatie al krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe jij deze maand gaat ervaren. Geluk,
Koen