Anderhalf maand periodiek vasten

Plaats reactie
Olof Ensing

Anderhalf maand periodiek vasten

Bericht door Olof Ensing »

Hoi,

Ik vraag me af. Ik heb meegedaan met periodiek vasten.
Ik deed dat 6 dagen per week. Die ene dag in het weekeind at ik enkel savonds nog na 20.00.
Ik ben deze maand gewoon verder gegaan. Het loopt prima. Maar...
Ik vraag me af of dit nou een standaard patroon moet zijn of dat ik beter weer een maandje 3 maaltijden eet en dan weer vasten. Om de variatie erin te houden. Of is het beter om vooor altijd/lange periode 2 maaltijden te houden?

Groet
Olof
Janneke - Sportrusten

Re: Anderhalf maand periodiek vasten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Olof,

Het is juist heel goed om dat heel gevarieerd te doen.
Het programma is opgezet om een maand lang elke dag te vasten. Je kunt het natuurlijk zelf rustig opbouwen.. Na een maand 16:8 te hebben gevolgd zit je in het ritme en weet je hoeveel energie je ervoor terug krijgt en welke voordelen het je nog meer oplevert. Na deze maand mag je het vasten ‘intermittent’ in zetten. Dus eet af een paar dagen per week 3 maaltijden op een dag en wissel dit af met een paar dagen per week 2 maaltijden per dag. Naar wens kun je bijvoorbeeld eens per maand 24 uur niets eten. De afwisseling zorgt voor flexibiliteit en energie! Door de vele gezondheidsvoordelen van periodiek vasten mag het zeker iets zijn dat een onderdeel van je leven wordt, voor langere tijd dus.

Groetjes Janneke
Plaats reactie