Gedemorgen,
11 sept 2021 ga ik de Jungfrau marathon lopen. Mijn 100 dagen beginnen 4 juni, maar ik wil graag in de tussentijd ook optimaal gebruik maken van het schema om op mijn best te beginnen in juni voor de 100 dagen voor de uitdagende marathon in Zwitserland. Nu kan ik jullie kennis heel goed gebruiken, ga ik nu tussentijds trainen voor de halve marathon of voor de 10 km??? Graag jullie advies.
Zonnige groet,
San
10 km schema of halve marathon trainingsschema
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10 km schema of halve marathon trainingsschema
Hoi San,
Het halve marathon schema sluit het best aan op een marathonschema, het aantal km per week aan het einde van het halve marathonschema komt namelijk overeen met het aan km per week aan het begin van het marathonschema.
Dus als je de kans op blessuren zo klein mogelijk wilt houden dan kun je het beste in die volgorde werken.
En je kunt uiteraard best aan het einde van een halve marathonschema (of tussendoor) een wedstrijd van een andere lengte kiezen
Blijde groet,
Rob
Het halve marathon schema sluit het best aan op een marathonschema, het aantal km per week aan het einde van het halve marathonschema komt namelijk overeen met het aan km per week aan het begin van het marathonschema.
Dus als je de kans op blessuren zo klein mogelijk wilt houden dan kun je het beste in die volgorde werken.
En je kunt uiteraard best aan het einde van een halve marathonschema (of tussendoor) een wedstrijd van een andere lengte kiezen
Blijde groet,
Rob