vroeg in de ochtend de zwemvijver in

Plaats reactie
Catharina123

vroeg in de ochtend de zwemvijver in

Bericht door Catharina123 »

Hallo Koen,
ben al vanaf 18 mei bezig dagelijks enkele baantjes te zwemmen in onze zwemvijver.
vorig jaar volgehouden tot 28 september, maar dit jaar probeer ik oktober ook vol te maken.
Ga dan om half 7 opstaan, 2 handdoeken om en loop dan naar buiten.
zwem dan ca 2-3 minuten enkele baantjes.
Het water was vanochtend ca 10 graden.
dan koud douchen en eet dan n bordje Brinta pap.
duurt wel steeds langer voordat ik echt weer op temperatuur ben.

Vraag 1) moet ik mijn maaltijd uitstellen tot later zodat mijn lichaam sneller kan opwarmen?
vraag 2) Heeft het zwemmen n meerwaarde boven koud douchen?
vraag 3) Heb je motiverende tips zodat ik ook in november en langer doorga met zwemmen....
Hoor graag je reactie
Mvg Catharina
Koen - Sportrusten

Re: vroeg in de ochtend de zwemvijver in

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Catharina,

Excuses voor mijn late reactie. Het is inmiddels eind december. Ik hoop dat je nog steeds in de zwemvijver zwemt. Nu zwemmen is een zegen voor je lichaam en echt verrukkelijk.

Het is inderdaad goed om het ontbijt een uurtje uit te stellen en alleen kopje thee te drinken. Dan warm je sneller op.

Het grote voordeel van zwemmen is dat je zwemvijver nu kouder is dan je douche. De douche koelt af tot een graad of 14, maar je zwemvijver is nu een graad of 7. Die kou geeft veel voordelen. De voornaamste reden dat ik zo'n fan ben van kou: het brengt je erg krachtig in het nu. Er is nul ruimte voor gepieker en gedachtes, er is enkel je lichaam en de omgeving. En je begint de dag met een overwinning. Dat sijpelt de hele dag door en is verrukkelijk.

Stap je morgenochtend weer in je vijver?

Geluk,

Koen
Plaats reactie