Ben net bezig met het koud douchen programma, ik vind het zelf heerlijk maar toen ik dat aan een vriendin vertelde die zwaar artrose heeft dacht ze dat het voor haar niet goed kon zijn!
Ze vertelde dat ze s’morgens altijd baat heeft bij een heerlijke warme douche op haar nek en schouders en zou het niet zien zitten, hoe denken jullie hierover, heeft iemand hier ervaringen mee??
Koud douchen en artrose
- Janneke - Sportrusten
Re: Koud douchen en artrose
Hoi beste Ellen,
Zelf heb ik reuma, het is geen artrose maar is wel vergelijkbaar. Ik maak gebruik van beide kanten: ik word heel blij van warme baden maar sinds 3 jaar ook van koude baden/douche.
In de avond ga ik voor een warm bad en in de ochtend een koude douche. The best of both worlds.
De koude training heeft effect op het totale lijf, ontstekingen nemen af.
Ik zou je vriendin zeker eens willen aanmoedigen om het uit te proberen. Ik moet eerlijk zeggen: ik heb eerst 2 jaar met argusogen gekeken naar de koudetraining, 3 jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en ik zou niet meer zonder willen. Mijn lijf heeft er veel baat bij.
Groetjes Janneke
Zelf heb ik reuma, het is geen artrose maar is wel vergelijkbaar. Ik maak gebruik van beide kanten: ik word heel blij van warme baden maar sinds 3 jaar ook van koude baden/douche.
In de avond ga ik voor een warm bad en in de ochtend een koude douche. The best of both worlds.
De koude training heeft effect op het totale lijf, ontstekingen nemen af.
Ik zou je vriendin zeker eens willen aanmoedigen om het uit te proberen. Ik moet eerlijk zeggen: ik heb eerst 2 jaar met argusogen gekeken naar de koudetraining, 3 jaar geleden de stoute schoenen aangetrokken en ik zou niet meer zonder willen. Mijn lijf heeft er veel baat bij.
Groetjes Janneke