Altijd koud hebben

Plaats reactie
gilliandekoning

Altijd koud hebben

Bericht door gilliandekoning »

Zal koud douchen en dus aanmaak van bruin vet ook helpen als je eigenlijk weinig wit vet hebt en altijd koud bent? Zou je je thermostaat daar daadwerkelijk ‘altijd’ mee kunnen trainen? :?:
Ben na filmpje dag 4 benieuwd naar reactie.
Harriet Duif

Re: Altijd koud hebben

Bericht door Harriet Duif »

Hoi Gillian,

Ik weet niet of het voor altijd en voor iedereen van toepassing is. Ik heb het structureel minder koud sinds ik koud afdouch. Wat daarbij ook enorm heeft geholpen zijn de ademhalingsoefeningen uit het Tem je Brein programma en de meditatie oefeningen met Gelijkmoedigheid. Kou is wat het is, ik voel het en dat is het dan. "vroeger" zat ik ineengedoken op m'n fiets, dik ingepakt in sjaals en muts/capuchon. Nu zit ik rechtop en laat het zijn wat het is.
Ik hoop van harte dat je dat ook mag gaan ervaren!
Groetjes, Harriet
Janneke - Sportrusten

Re: Altijd koud hebben

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Gillian,

Als je weinig vet hebt, is koudetraining alijd wel wat zwaarder omdat je minder hebt om mee op te vangen.
Nog steeds maak je van je witte vetcellen meer beige vetcellen (dus het percentage bruine vetcellen wordt hoger) en dat heeft effect op je verbrandingsmotor. Je zult wellicht merken dat je meer trek krijgt omdat je nog meer gaat verstoken.
Je maaltijden aanvullen met wat extra vetten en peulvruchten kan daarbij helpen.

Groetjes Janneke
Plaats reactie