Hm zonder ooit >10k gelopen te hebben

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jaap van den Bosch

Hm zonder ooit >10k gelopen te hebben

Bericht door Jaap van den Bosch »

Hallo,

de titel zegt het al; ik vraag me af of het gaat lukken om 21 km te lopen zonder gedurende de 100 dagen training ooit meer dan 10km gelopen te hebben.
ik zit nu op dag 40 en maak nog steeds progressie; doel is HM onder de 2 uur (op 10k loop ik nu 55 min @ 172bpm)

ik wilde als test 15km lopen maar dit is niet gelukt en ik ben bij ~12.5 km blijven steken. moet wel eerlijk bekennen dat ik zaterdag ook rustig (8km @ 150bpm) een rondje heb gedaan; wellicht ligt het daar aan? lijkt me zelf sterk daar ik veel vaker meerdere dagen achter elkaar loop

wat zijn de ervaringen? wellicht kunnen degenen die dit schema ook hebben gevolgd een glimlach niet onderdrukken maar ik zie me over 60 dagen geen HM lopen ....

hoor het graag!

Jaap van den Bosch
Koen - Sportrusten

Re: Hm zonder ooit >10k gelopen te hebben

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Jaap, twijfel is herkenbaar, je hoeft je geen zorgen te maken. Over 60 dagen loop jij een halve marathon. Wat was de reden dat je nu bleef steken bij 12,5 km? Zere benen? Vermoeid gevoel? Te warm? Te koud? Liep je goed om halve marathonhartslag? Wat was de temperatuur tijdens je training? Als jij hier wat antwoorden kunt geven, dan zullen we wat tips en duiding geven. Als je graag nog een keer een test doet, kan dat natuurlijk. Geheid dat over 20 dagen een rustige 15 kilometer zeker gaat lukken. Wordt vervolgd.
Plaats reactie