Op 31-1 ben ik de het programma begonnen voor de marathon.
Met de omslagpunt test kwam ik uit op een omslagpunt van 174 en snelste 10km op 49 minuten gezet.
Daarbij kom ik op een marathon hartslag van 149bpm en loop dan op een tempo rond de 5:40 p/km.
Eigenlijk precies de snelheid die ik wil lopen voor de marathon in 4 uur.
Nu ben ik mede door de positieve geluiden vanuit Sportrusten en de Prodcast van Koen bij Running Solution over gestapt op de Stryd.
Op 5-3 het programma voor de marathon stop gezet en begonnen met het Stryd Intro Plan om mijn CP te bepalen. Deze kwam na 2 weken uit op een CP van 296W.
Daarbij geeft Stryd aan dat ik de marathon kan lopen op 261W in 3:35 uur of te wel 5:09 p/km.
Ik verwacht niet dat ik dat haal maar nu weet ik niet waarop ik nu zal moeten trainen volgens jullie programma.
Als ik 240W loop zit ik ongeveer op het Doel tempo van 5:40 p/km maar is mijn hartslag wel iets te hoog.
De vraag is dus de D2 trainingen op 240W zetten of toch naar de Stryd luisteren en op 261W zetten waarbij mijn hartslag dus veel hoger is.
Koen zondag succes met je marathon met de Stryd, ben benieuwd of je het red wat de Stryd voorspelt, zeker ook met de voorspelde wind
Alvast bedankt voor jullie advies,
Mvg
Erik Bogaard
Ik ga het dinsdag wel horen bij je webinar "Lopen op vermogen"