Hartslagzone

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Nicolas Melsens

Hartslagzone

Bericht door Nicolas Melsens »

Beste,

Ik wil de hartslagzones ingeven op mijn horloge maar ik zie op de site van sportrusten 2 verschillende waarden bij de zones.
Op mijn schema dien ik bij marathon laag tussen de 158-162 te lopen (D1?), bij marathon hoog tussen de 163-167 (D2?)en bij intensief 168-174 (D3?)
Zijn de D zones de juiste?
Nu zie ik bij een ander artikel ivm zone D2 dat mijn hartslagenbereik verder uit elkaar loopt. Als ik mijn omslapunt daar invul kom ik volgende gegevens uit. D0 => 127-138 // D1 => 139-152 // D2 => 153-171 // D3 => 172-189.
Welke dien ik toe te passen? Deze van het schema of de andere. Mijn omslagpunt is 190.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Mvg,

Nicolas
RunningRob - Sportrusten

Re: Hartslagzone

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nicolas,

Je moet in de horloge de zones instellen uit je schema.

De zones uit je schema zijn je lage en hoge marathon hartslag en de intensieve training. Deze hebben niets te maken met de D- zones maar zijn je persoonlijke trainingshartslagen. Bij de één kunnen die in D1 liggen, bij de ander in D2 of misschien wel laag D3.

Dus als je gaat trainen voor de marathon dan kun je de hartslagen instellen uit je schema, als je niet voor een specifiek doel traint kun je de D0-D4 zones instellen en hierop gaan trainen :-)

Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie