Welk schema?
-
Rianne Lenselink
Welk schema?
Ik was bezig met het halve marathon schema, zat over de helft. Dan zou ik een halve op 6 augustus kunnen lopen, alleen dat is midden in de vakantie en nu de loopjes weer starten doe ik liever mee aan een echte loop. Op 12 september is er een run hier in het dorp. Keuze uit 10 of 30 km, 21km is geschrapt
Heb schema nu op hele marathon ingesteld met het idee om dan 30 te lopen. Is dat slim en ga ik het halen om dat binnen de 3,5 uur te lopen want dat is de limiet. Mijn PR 10 k is 59:30. Graag advies.
Re: Welk schema?
Mijn pr op de 10 km is 59 minuten, en ik heb 30 km bij Groet uit Schoorl gelopen in iets minder dan 3.20. Ik heb rustig gelopen en onderweg heb ik een stukje gewandeld om iemand die het moeilijk had te ondersteunen. Ik vind 30 km een fijne afstand: uitdagend, maar je hebt niet het energievraagstuk waar je tegenaan loopt als je een marathon loopt.
-
Rianne Lenselink
Dank voor je reactie (i just felt like running), welk trainingsschema van sportrusten heb je daarvoor gebruikt?
Tja, niet van sportrusten. Ik ging in op je vraag of je met deze 10 kilometertijd binnen 3,5 uur de afstand van 30 km kan lopen. En ik denk dat dit zeker moet kunnen. Wat trainen met sportrusten betreft: voor mij is dat nieuw, en ik moet het allemaal nog ervaren. Maar als je een marathon kan lopen met deze methode moet je 30 km ook op een goede manier kunnen volbrengen.
Maar misschien is dat je vraag niet.
Ik ben geneigd om eerst te antwoorden en dan de vraag nog eens goed door te lezen.
Persoonlijk zou ik kiezen voor het marathonschema en niet voor die van de halve, voor het trainen voor de 30. Omdat je dan je vetverbranding meer aan het werk zet.
Maar misschien is dat je vraag niet.
Persoonlijk zou ik kiezen voor het marathonschema en niet voor die van de halve, voor het trainen voor de 30. Omdat je dan je vetverbranding meer aan het werk zet.
-
Rianne Lenselink
Dank je wel hoor! Fijn dat je meedenkt… net weer een rondje gedaan en ik denk dat het inderdaad wel moet lukken, schema marathon volgen lijkt me idd beste optie, geeft wat meer vertrouwen. En dan straks een mooi ronde van 30K in mijn eigen achtkastelendorp, lijkt me fantastisch 
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Rianne,
Je kunt het schema van de hele volgen, dat is prima, dan loop je ook wat rustiger in hartslag en moet die 30 zeker lukken.
Succes!
Blijde groet,
Rob
Je kunt het schema van de hele volgen, dat is prima, dan loop je ook wat rustiger in hartslag en moet die 30 zeker lukken.
Succes!
Blijde groet,
Rob
-
Rianne Lenselink
Top! Dank ook voor jouw reactie Rob