tempo vs hartslag
-
Erwin Hanegraaf
tempo vs hartslag
Volgens mijn schema is mijn D2 hoog training 141-145.
Vandaag training: Ging vrijgemakkelijk kon nog praten tijdens het lopen.
hartslag gaat al snel naar 150 en na 4km 150..160.
1. Moet je de hartslag tussen 141-145 houden tijdens het lopen of op een gemiddelde van uitkomen tussen 141-145?
2. In de vorige 100 dagen training kwam ik op een omslagpunt van 168 de hartslag in de training toen +5. Nu kom ik op 172 gebasseerd op de
laatste 3km van 5km wedstrijd. +5 hartslagen nu ook doen?
Vandaag training: Ging vrijgemakkelijk kon nog praten tijdens het lopen.
hartslag gaat al snel naar 150 en na 4km 150..160.
1. Moet je de hartslag tussen 141-145 houden tijdens het lopen of op een gemiddelde van uitkomen tussen 141-145?
2. In de vorige 100 dagen training kwam ik op een omslagpunt van 168 de hartslag in de training toen +5. Nu kom ik op 172 gebasseerd op de
laatste 3km van 5km wedstrijd. +5 hartslagen nu ook doen?
- Bijlagen
-
- 20210801_d2hoog.JPG (94.03 KiB) 134 keer bekeken
- RunningRob - Sportrusten
Re: tempo vs hartslag
Hoi Erwin,
Blijde groet,
Rob
Als je traint binnen een zone dan probeer je de hartslag binnen de zone te houden tijdens het lopen. Je hoeft dus niet gemiddeld in de zone uit te komen.Erwin Hanegraaf schreef: ↑01 aug 2021, 13:18 1. Moet je de hartslag tussen 141-145 houden tijdens het lopen of op een gemiddelde van uitkomen tussen 141-145?
Dat lijkt me prima. Train je voor een specifiek doel?
Blijde groet,
Rob
-
Erwin Hanegraaf
Hoi Rob,
Ik train voor de Marathon van Rotterdam.
Als je hartslag buiten de zone komt en let op ademhaling moet je dan heel langzaam gaan lopen? of beter stilstaan en ademhaling oefening doen?
Ik train voor de Marathon van Rotterdam.
Als je hartslag buiten de zone komt en let op ademhaling moet je dan heel langzaam gaan lopen? of beter stilstaan en ademhaling oefening doen?
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Edwin,
Zie je andere vraag betreffende de zone waarin je moet lopen.
Als je hartslag te hoog wordt dan moet je iets rustiger gaan lopen, het is niet de bedoeling dat je stopt of wandelt. Als je echt heel langzaam moet gaan lopen dan moet je je afvragen of de zone wel goed bepaald is, en of de meting wel goed gaat, want daar zien we sinds hartslagmeters via de pols meten ook heel vaak het fout gaan.
Je kunt je tempo (en dus ook je hartslag) het beste regelen door altijd snelle stappen te doen (boven de 160 per minuut). Je regelt dan je tempo door je staplengte groter of kleiner te maken.
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob
Zie je andere vraag betreffende de zone waarin je moet lopen.
Als je hartslag te hoog wordt dan moet je iets rustiger gaan lopen, het is niet de bedoeling dat je stopt of wandelt. Als je echt heel langzaam moet gaan lopen dan moet je je afvragen of de zone wel goed bepaald is, en of de meting wel goed gaat, want daar zien we sinds hartslagmeters via de pols meten ook heel vaak het fout gaan.
Je kunt je tempo (en dus ook je hartslag) het beste regelen door altijd snelle stappen te doen (boven de 160 per minuut). Je regelt dan je tempo door je staplengte groter of kleiner te maken.
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn hoor ik het graag!
Blijde groet,
Rob