Goedemorgen Rob,
Ik train voor Rotterdam en ben op dag 61. Het gaat best lekker. Ik heb afgelopen donderdag een 1/8 triathlon gedaan in clubverband ipv de intensieve training. Dit ging goed . Op de planning staat om 26 sept een kwart triathlon te doen. Ik doe daar zo'n 3 uur over. Is dit verstandig, moet ik er een 1/8 van maken of moet ik die skippen en me nu volledig richten op de Rotterdam marathon? Ik had ook bedacht om 10-10 in Leiden een halve te lopen om te "oefenen", dus niet voor een toptijd. Is dit te dicht op Rotterdam?
Graag hoor ik van jou hoe jij hier over denkt.
Groeten
Lianne.
Kwart triathlon tijdens marathonschema
Kwart triathlon tijdens marathonschema
Laatst gewijzigd door Lianne287 op 16 sep 2021, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- RunningRob - Sportrusten
Re: Kwart triathlon tijdens marathonschema
Hoi Lianne,
Je lijkt me een geoefende sporter. Je doet meerdere sporten en regelmatig wedstrijden. Ook wedstrijden die qua tijdsduur vergelijkbaar zijn met een halve marathon. Dus in dat licht gezien heb ik er geen moeite mee dat je een triatlon en een halve doet. De halve zou je kunnen doen op marathonhartslag / tempo. Dan is het een goede training
Blijde groet,
Rob
Je lijkt me een geoefende sporter. Je doet meerdere sporten en regelmatig wedstrijden. Ook wedstrijden die qua tijdsduur vergelijkbaar zijn met een halve marathon. Dus in dat licht gezien heb ik er geen moeite mee dat je een triatlon en een halve doet. De halve zou je kunnen doen op marathonhartslag / tempo. Dan is het een goede training
Blijde groet,
Rob