Hoi,
Zondag is het zover, de marathon van Eindhoven. Ik heb mijn trainingen op tempo gelopen. De laatste tijd zo'n 6:11 per km. Nu vraag ik me af of ik ook op 6:11 per km zou gaan starten of het juist wat rustiger aan moet doen de eerste helft en de 2e helft sneller moet proberen te lopen?
Stel ik start iets rustiger op welk tempo zou ik dan kunnen starten en hoeveel km? Echt de helft of zelfs langer?
Groet Desiree
Starten op welk tempo
Re: Starten op welk tempo
Hoi Desiree,
Als je op hartslag traint zegt sportrusten de eerste 30 km op lage marathon hartslag waarna je hartslag langzaam oploopt. Daarna mag je dit loslaten en op gevoel verder lopen. Indien nog energie kun je die laatste 12 ook wat sneller lopen. Ik zou het knap vinden als je 42 kilometer op 6.11 kunt lopen.
Suc6 zondag fijne dag groetjes Saskia
Als je op hartslag traint zegt sportrusten de eerste 30 km op lage marathon hartslag waarna je hartslag langzaam oploopt. Daarna mag je dit loslaten en op gevoel verder lopen. Indien nog energie kun je die laatste 12 ook wat sneller lopen. Ik zou het knap vinden als je 42 kilometer op 6.11 kunt lopen.
Suc6 zondag fijne dag groetjes Saskia
Hartelijke groet, Saskia
You'll Never RUN Alone
You'll Never RUN Alone
- RunningRob - Sportrusten
Re: Starten op welk tempo
Hoi Desiree,
Als je hebt getraind op tempo 6:11 dan is het ook prima om hier op te beginnen. Als je twijfels hebt of je dit wel vol kunt houden dan kun je dit tempo in het begin als bovengrens aanhouden. En dan na km 14 kun je het tempo op / boven 6:11 aanhouden. Na km 30 kun je gewoon op gevoel verder gaan.
Blijde groet,
Rob
Als je hebt getraind op tempo 6:11 dan is het ook prima om hier op te beginnen. Als je twijfels hebt of je dit wel vol kunt houden dan kun je dit tempo in het begin als bovengrens aanhouden. En dan na km 14 kun je het tempo op / boven 6:11 aanhouden. Na km 30 kun je gewoon op gevoel verder gaan.
Blijde groet,
Rob