Nuchter sporten en IF

Plaats reactie
Cora Gesell

Nuchter sporten en IF

Bericht door Cora Gesell »

Ik ben nu sinds een week begonnen met 2x per dag eten (lunch en diner). Op vrijdag sportte ik altijd al op nuchtere maag en at dan na het sporten mijn ontbijt. Ik ga altijd vroeg (7:30 uur) sporten en lunch om 12:00 uur. Nu zou ik dus tot de lunch niet willen eten na het sporten, maar ik merk dat ik me heel erg slap ga voelen en last van hoofdpijn krijg na een paar uur. Het duurt dan nog een uur of twee voordat het lunchtijd is. Wat is nu slim? Toch iets eten of gewoon volhouden :lol:
stigmos

Re: Nuchter sporten en IF

Bericht door stigmos »

Hoi, het is ook wel wennen natuurlijk en misschien moet je het langzaam opbouwen. En het scheelt natuurlijk of je heel intensief sport of het wat rustiger aan doet. Over een tijdje gaat het je makkelijk af. Tegen de hoofdpijn wel voldoende water drinken.
Hartelijke groet, Saskia

You'll Never RUN Alone
Janneke - Sportrusten

Re: Nuchter sporten en IF

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Cora,

het nuchter sporten is echt iets om kalm op te bouwen, als je merkt dat je hoofdpijn krijgt, dan is het wat teveel.
Je kunt je training wat minder intensief maken of je ontbijt op die dag iets eerder.
En je kunt ook op andere dagen een stuk gaan wandelen of fietsen voor het ontbijt.
Dan stimuleer je je lijf er aan te wennen en lukt het steeds makkelijker om je looptrainingen nuchter te doen.

Groetjes, Janneke
Plaats reactie