Ik ben nu 28 dagen bezig met het 10 ik schema en loop iedere week weer aan tegen het vogels kijken. Ik loop zonder muziek en zonder hartslagband, maar achteraf zie ik dat mijn tempo echt ruim 30 seconde slomer is dan mijn normale trainingen en mijn hartslag (gemeten op horloge) amper lager is. Ik vind juist door het slome dit een bizar zware training en ik word er eerlijk gezegd alleen maar chagrijnig van.
Wat doe ik verkeerd?
Vogels kijken
- RunningRob - Sportrusten
Re: Vogels kijken
Hoi Samantha,
Waarom chagrijnig? Vogels kijken is lopen op een tempo dat jij lekker vindt. Welk tempo en hartslag maken niet uit. Dus als jij na een training het gevoel hebt dat je lekker gelopen hebt (voordat je op je hartslagmeter hebt gekeken) dan is het goed!
En als je het "slome" tempo niet fijn vind lopen dan heb je dus geen vogels gekeken, dan heb je sloom gelopen en ga je de volgende keer wat sneller lopen als "vogels kijken" op het programma staan.
Blijde groet,
Rob
Waarom chagrijnig? Vogels kijken is lopen op een tempo dat jij lekker vindt. Welk tempo en hartslag maken niet uit. Dus als jij na een training het gevoel hebt dat je lekker gelopen hebt (voordat je op je hartslagmeter hebt gekeken) dan is het goed!
En als je het "slome" tempo niet fijn vind lopen dan heb je dus geen vogels gekeken, dan heb je sloom gelopen en ga je de volgende keer wat sneller lopen als "vogels kijken" op het programma staan.
Blijde groet,
Rob