Hallo,
In maart heb ik mijn eerste halve marathon met het 100 dagen schema gelopen. Ik heb gemiddeld precies de tijd van mijn langste training gelopen.(6:35/km). Nu wil in deze zomer weer gaan trainen maar dan voor de hele marathon.
Ik heb het plan om de 2 langste trainingen per week op marathon-hartslag te lopen, daarnaast ga ik 2 x per week recreatief lopen bij een atletiekvereniging. Hier doe je verschillende trainingen(heuveltraining, interval,etc), waardoor ik waarschijnlijk niet altijd precies op hartslag kan lopen? Heeft iemand al ervaring om de marathon op deze manier te combineren? Ik begrijp dat Stans van der Poel in plaats van Vogels Kijken, een intensievere training ook prima vindt. Ik ben een beetje zoekende wat nu het beste resultaat gaat opleveren.
Marathon trainen combineren met intervaltraining
-
martinebalde160018000
- RunningRob - Sportrusten
Re: Marathon trainen combineren met intervaltraining
Hoi Martine,
Als je 2 maal in de week gaat trainen bij de atletiekclub, dan is dit prima, als je de rest van de week dan de 2 trainingen op marathon hartslag doet.
Probeer wel de 4 trainingsdagen gelijkmatig over de week te verdelen, dus dat je niet twee rustdagen achter elkaar hebt. Dan moet het helemaal goed komen.
met blijde groet,
Rob
Als je 2 maal in de week gaat trainen bij de atletiekclub, dan is dit prima, als je de rest van de week dan de 2 trainingen op marathon hartslag doet.
Probeer wel de 4 trainingsdagen gelijkmatig over de week te verdelen, dus dat je niet twee rustdagen achter elkaar hebt. Dan moet het helemaal goed komen.
met blijde groet,
Rob