Zondag start ik met het sportrustenschema voor de marathon in Eindhoven op 9 oktober.
Eerder dit jaar trainde ik met een traditioneel schema voor de marathon in Rotterdam. Die verliep niet helemaal vlekkeloos (wel uitgelopen maar trager dan verwacht). Drie weken vooraf griep gehad en ik vond de traditionele trainingen best zwaar. Mogelijk stond ik daardoor niet fit aan de start. Nu ga ik het dus proberen met het sportrustenschema met de extra uitdaging om zoveel mogelijk geld bij elkaar te lopen voor dolfijntherapie voor mijn jongste dochter. Succes is dit keer dus de enige optie
Deze week heb ik een eigen veldtest gedaan (om de twee minuten steeds sneller lopen). Daar kwam ik tot 13 km/uur met een hartslag van 175. Op basis hiervan het schema gemaakt en vandaag dus een proefrondje gelopen op de aangegeven marathonhartslag (volgens schema 150). Ik heb nog nooit zo langzaam gelopen… Is dat normaal? Heb ik iets niet goed berekend? Of heb ik misschien altijd te hard getraind? Een iets hoger tempo voelt voor mij eigenlijk beter.
Misschien wat extra info:
Mijn laatste 10 km liep ik in 53.39 met een maximale hartslag van 186.
Mijn laatste Halve Marathon liep ik in 1:59 met een maximale harslag van 184.
Groet!
Monique