2 vragen
-
Amsterdam2016
2 vragen
Ik heb gister 9 km gelopen op mijn voorgeschreven hartslag 157. Ik merk dat het best moeilijk is om om op deze hartslag te lopen en zit snel hoger. Hebben anderen dat ook (is dat een aanloop dingetje?) En nog een vraag mag ik 2 dagen achter elkaar lopen? soms kan het niet niet anders ivm werkagenda's en het thuisfront.
groet Rafaela
groet Rafaela
- RunningRob - Sportrusten
Re: 2 vragen
Hoi Rafaela,
Dit horen we vaker, dat in de training de hartslag snel te hoog is. Bedenk dat je dit wel 42 km vol moet houden
Als je het lastig vind zo langzaam te lopen, kijk dan of je je loopfrequentie wat op kunt voeren, dus kleinere passen nemen.
Wel moet je na een aantal weken merken dat je sneller gaat lopen op deze hartslag, als dat niet het geval is laat het dan weten.
Op zich is het natuurlijk geen probleem als je incidenteel 2 dagen achter elkaar loopt. Houd je rusthartslag in de gaten, die vertelt je dat je goed bent hersteld. Als je rusthartslag iedere ochtend hetzelfde is, is er niets aan de hand.
Succes!
met blijde groet,
Rob
Dit horen we vaker, dat in de training de hartslag snel te hoog is. Bedenk dat je dit wel 42 km vol moet houden
Als je het lastig vind zo langzaam te lopen, kijk dan of je je loopfrequentie wat op kunt voeren, dus kleinere passen nemen.
Wel moet je na een aantal weken merken dat je sneller gaat lopen op deze hartslag, als dat niet het geval is laat het dan weten.
Op zich is het natuurlijk geen probleem als je incidenteel 2 dagen achter elkaar loopt. Houd je rusthartslag in de gaten, die vertelt je dat je goed bent hersteld. Als je rusthartslag iedere ochtend hetzelfde is, is er niets aan de hand.
Succes!
met blijde groet,
Rob
Re: 2 vragen
Mijn dagen zijn ma, wo, do en za.
Ivm werk loop ik door de week altijd s avonds voor het eten op ma en do.
Wo loop ik in de ochtend om 6 uur voor het werk zonder ontbijt (vogeltjes).
Dan is het aardig verdeeld en je hebt een nuchtere ochtendtraining.
En ja, ook ik na 3 trainingen nog steeds (te) hoge hartslag, even 3 weken uittesten en dan 10km voluit.
Wellicht moet e.e.a. dan bijgesteld worden.
Groet,
Anja
Ivm werk loop ik door de week altijd s avonds voor het eten op ma en do.
Wo loop ik in de ochtend om 6 uur voor het werk zonder ontbijt (vogeltjes).
Dan is het aardig verdeeld en je hebt een nuchtere ochtendtraining.
En ja, ook ik na 3 trainingen nog steeds (te) hoge hartslag, even 3 weken uittesten en dan 10km voluit.
Wellicht moet e.e.a. dan bijgesteld worden.
Groet,
Anja