Max tien km tijd en omslagpunt

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Marjanne

Max tien km tijd en omslagpunt

Bericht door Marjanne »

Hi

Ook ik zit een beetje te hannessen en te twijfelen tav schema en hartslag. Drie marathons gelopen op gevoel, duur/ afstand. Dit jaar met hartslag en 14 km schema. De marathons liep ik altijd rond 10 km pu met drie keer per week trainen, 4:09 en herstel altijd snel, relatief weinig last. Dus denk dat ik ook wel sneller kan. Maar het schema nu geeft aan dat ik juist nog langzamer moet obv aangegeven hartslag. Ik loop regelmatig, afgelopen maand relaxt halve gelopen in 1.55. Geen idee op welke hartslag overigens, maar voelde erg comfortabel.

Een aantal vragen:
- max hartslag is 176, omslagpunt volgens sma 156. Een test 13 jaar terug gaf 164. Ik moet erg langzaam lopen op de gegeven hartslagen, dan loop ik mijn langzaamste marathon ooit. Gevoelsmatig klopt de 156 niet, dwz de training gaat zeer gemakkelijk maar dat is volgens mij niet de bedoeling. Maar wat vul ik nu in?
- de max 10 km tijd: hoe recent moet die zijn. Ik loop er niet zoveel en ooit 46 min. Geklokt maar afgelopen jaren rond de 50 min, maar loop dan niet op max voor mijn gevoel.

Dus 156 en 50 min op 10km OF 164 en 46 min 10 km.
Als ik een ander omslagpunt invul lijkt het schema meer uit te dagen, maar ook te kloppen. Maar wil wel juist trainen, sta open voor goed advies. Dank alvast!
RunningRob - Sportrusten

Re: Max tien km tijd en omslagpunt

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marjanne,

Eerst even een kort vraagje: is het omslagpunt bij het SMA bepaald op de fiets? Daar lijkt het wel op en dan moet deze nog gecorrigeerd worden voor het lopen..

En weet je ook wat je gemiddelde hartslag was op de marathons die je gelopen hebt?

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie